آفتاب

صمیمی الویت شش ماهه نخست امسال بازی های پارا آسیایی جاکارتا است

صمیمی الویت شش ماهه نخست امسال بازی های پارا آسیایی جاکارتا است

به گزارش ایلنا ، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: میزبانی برخی رشته های ورزشی پیشنهاد شده است، اما الویت شش ماهه نخست ما بازی های پارا آسیایی جاکارتا است.
حمید علی صمیمی در حاشیه نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته گفت: میزبانی مسابقات جهانی و آسیایی برخی رشته ها پیشنهاد شده است، اما در حال بررسی هستیم و برگزاری این مسابقات در ایران هنوز قطعی نشده است. از طرفی الویت شش ماهه نخست امسال بازی های پارا آسیایی جاکارتا است.
وی افزود: هدفمان در بازی های پارا آسیایی جاکارتا حفظ جایگاه چهارمی و ارتقای جایگاه است.
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان در خصوص برگزاری نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته به میزبانی ایران اظهار داشت: ایران به عنوان پرافتخارترین تیم والیبال نشسته جهان میزبان نخستین دوره لیگ جهانی شد و این میزبانی را به تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ سپردیم. برای میزبانی این رقابت ها نیز هماهنگی خوبی میان فدراسیون جانبازان و معلولان، هیات و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ایجاد شد.
وی ادامه داد: نشست های متعددی برای میزبانی تبریز برگزار شد و نتیجه نهایی این هماهنگی ها، میزبانی خوب مسابقات با رعایت استاندارهای جهانی بود. این گفته من نیست و ناظر و داوران سازمان پارا والیبال نیز به این موارد اذعان دارند.
صمیمی درباره حضور تماشاگران پرشور تبریزی در سالن صدرای تبریز گفت: هماهنگی برای حضور بانوان در این مسابقات انجام و شرایط مناسبی برای تماشاگران بانوان فراهم شد. تماشاگران زیادی برای تشویق تیم ملی ایران در سالن حضور داشتند.
وی همچنین از برگزاری جشنواره بزرگ ورزش جانبازان و معلولان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این مسابقات در رشته های مختلف این فدراسیون و با کمک وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و سازمان مدارس استثنایی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
صمیمی در پایان به نقش و  اهمیت و ضرورت ورزش همگانی برای معلولان کشور اشاره و اظهار داشت: باید سلامت اجتماعی را برای بستر ورزش همگانی ایجاد کنیم و میزبانی این گونه رقابت ها به آشنایی مردم با ورزش معلولان و جانبازان کمک زیادی خواهد کرد. در ایران بیش از چهار و نیم میلیون معلول وجود دارد و اگر بستر ورزش همگانی برای آنان فراهم شود، به بهبودی وضعیتشان کمک خواهد کرد. ما علاوه بر رسانه ها به حمایت بخش خصوصی نیز نیاز داریم

 

کد N1865548

وبگردی