آفتاب

اجرای طرح ایران مهارت سرآغاز تحول در نظام آموزشی است

اجرای طرح ایران مهارت سرآغاز تحول در نظام آموزشی است

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت (معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) در نشست خبری مشترک با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: شکل جدیدی از همکاری نزدیک‌تر دو مجموعه در قالب طرح ایران مهارت با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح برای ارائه آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مختلف و مناسب با ویژگی‌های سنی و شخصیتی دانش آموزان دوره متوسطه، سرآغاز تحولی در آموزش‌های عمومی دانش آموزان است.

دکتر پاک سرشت گفت: هم زمان با هفته مشاغل، برنامه بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، یکم تا یازدهم اردیبهشت ماه به صورت هماهنگ کشوری به منظور آشنایی دانش آموزان با فضای کار و فعالیت‌های شغلی و آموزش‌های مهارتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود دانش آموزان در فرصت بازدید از کارگاه‌های آموزشی این سازمان در خصوص علائق، استعدادای شغلی و مسیرهایی برای دستیابی به شغل آینده خود اطلاعاتی را به دست آورند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این بازدید‌ها در مسیر آشنایی دانش آموزان با فضای شبیه به فضای واقعی کار و آشنایی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و جنس آموزش‌های مهارتی از نزدیک به عنوان فعالیت آموزشی درکنار آموزش‌های نظری می‌تواند، مثمرثمر باشد و به عنوان بخشی از برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه تأکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اراده و هماهنگی لازم را برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در ایجاد تحولات بنیادین برای ارائه آموزش‌های منجر به آمادگی فارغ‌التحصیلان مدارس برای ورود به بازار کار دارد.

کد N1865455

وبگردی