آفتاب
در بازدید دوعضو شورای شهر از مترو مطرح شد؛

یادآوری تعهدات دولت در حوزه مترو

یادآوری تعهدات دولت در حوزه مترو

دو عضو شورای شهر تهران از روند عملیات عمرانی خط ۶ مترو بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نژادبهرام و الهام فخاری دو عضو شورای شهر تهران بعدازظهر امروز از روند پیشرفت خط ۶ مترو بازدید کردند.

زهرا نژادبهرام در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای شهر آمادگی این را دارد که در خصوص اعتبارات این بخش، همکاری‌های لازم را انجام دهد، گفت: مسئولان خط ۶ مترو به ویژه بخش شمالی، نگرانی در خصوص اعتبارات نداشته باشند و ما در شورا این آمادگی را داریم هر چه سریعتر این نیازها را برطرف کرده تا بهره‌برداری از این بخش به سرعت اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم در خط ۶ مترو فراهم شده و در بازدیدی که از ایستگاه سولقان داشتیم، زیرساخت‌ها تکمیل شده بود و با یک تزریق محدود مالی، امکان بهره‌برداری از آن فراهم بود.

نژادبهرام با اشاره به محدوده‌ای که خط ۶ مترو از آن عبور می‌کند، گفت: در این محدوده کمترین مُدهای حمل و نقل عمومی وجود دارد و در صورت بهره‌برداری، یکی از خطوط پرمسافر خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در بودجه امسال شهرداری اعتبار بالایی به حوزه حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده، افزود: امیدواریم هر چه زودتر کل خط به بهره‌برداری برسد.

در ادامه الهام فخاری به خبرنگاران گفت: در این بخش از تهران جمعیت بالایی مستقر هستند و ما شاهد پیک ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی در این محدوده هستیم و توسعه حمل و نقل عمومی، بار ترافیکی را در این منطقه کاهش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه مترو از پاک‌ترین مُدهای حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: امیدواریم در هنگام بهره‌برداری از این خطوط، شهروندان با توانایی‌های مختلف به طور برابر دیده شوند و آسانسورهای این خطوط همزمان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به وظیفه دولت در حوزه تأمین اعتبارات مترو گفت: بخشی از اعتبارات توسعه مترو مربوط به دولت است که امیدواریم دولت تعهدات خود را به هنگام و به موقع پرداخت کند.

کد N1865348

وبگردی