آفتاب

از شایعات کشف جنازه مومیایی در ری تا کاهش ۱۱ درصدی ازدواج

از شایعات کشف جنازه مومیایی در ری تا کاهش ۱۱ درصدی ازدواج

"کشف جنازه مومیایی در اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم"، "محرومیت‌زدایی از سلامت"، "واکنش به گروکشی نوزادی در بیمارستان کمالی"، "کاهش ازدواج در کشور"، کاهش خلوص موادمخدر برای کنترل بازار و ... برخی از اخباری است که امروز در اداره اجتماعی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است.

اداره اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در روز سه شنبه بیش از ۵۰ خبر در سرویس‌های شش‌گانه خود منتشر کرده که برخی از  مهمترین آنها به شرح زیر است:

کشف جنازه مومیایی در اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم/احتمال دارد جنازه متعلق به پهلوی اول باشد

به دنبال کشف جنازه مومیایی در اطراف حرم شاه عبدالعظیم، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران،‌نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و از توقف عملیات حفاری در اطراف حرم برای بررسی دقیق‌تر جنازه خبر داد.

خلیل‌آبادی در مورد این جنازه که گفته می‌شود متعلق به پهلوی اول است، گفته به دلیل مومیایی شدن این جنازه متعلق به هر کسی که باشد جنبه میراثی دارد و باید حفظ شود.

این خبر در حالی اعلام شد که روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم، خبر کشف جسدی مومیایی در این آستانه در شهرری که آن را به رضا شاه پهلوی نسبت می‌دهند را یک شایعه اعلام کرد.

[p] آخرین مهلت برای ثبت‌نام متقاضیان طرح ترافیک اعلام شد

خبر دیگری که در سرویس جامعه، شهری به آن پرداخته شده مربوط به مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک در تهران است. در اطلاعیه شماره شش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان شده "شهرداری تهران با توجه به آمادگی کامل برای اجرای طرح ترافیک جدید، برنامه‌ای برای تمدید مهلت اعلام‌شده ندارد و طرح ترافیک سال جاری را طبق ضوابطی که از قبل تعیین و اطلاع‌رسانی شده است، از روز پانزدهم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد کرد."

[p] دولت به دنبال ساماندهی فعالیت کوله بری در استانهای مرزی/ رفع مشکل کوله‌بران ظرف یک هفته آینده

در خبر دیگری در سرویس جامعه، شهری صحبت‌های وزیر کشور در جلسه بررسی آخرین وضعیت بازارچه‌های مرزی کشور پوشش داده شده است. جلسه‌ای که رحمانی فضلی در آن با اشاره به مشکلات پیش آمده برای فعالیت کوله بران در برخی از استان‌های مرزی گفت: دولت با طرح جدیدی که اخیرا به تصویب رسانده بدنبال ساماندهی فعالیت کوله بری در استانهای مرزی است.

[p] محرومیت‌زدایی از "سلامت"/درمان شبکه‌ای "سرطان" در کشور

[p]سرویس سلامت به مناسبت هفته سلامت گفت و گویی با قاسم باباجانی انجام داده و معاون درمان وزارت بهداشت در این گفت و گو اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در راستای افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت و حفاظت مالی از آنها را تشریح کرد و توضیحاتی در مورد طرح‌های وزارت بهداشت در راستای محرومیت‌زدایی از سلامت و همچنین درمان شبکه‌ای سرطان در کشور ارائه کرده است.

واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به خبر "گروکشی نوزادی در بیمارستان کمالی"

[p]خبر نگه‌داشتن نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان کمالی استان البرز به دلیل هزینه‌های زایمان، واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان را به همراه داشت. حمید درفشی در گفت و گو با ایسنا با رد این ادعا گفته زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دانشگاهی و وزارت بهداشت رایگان است و این نوزاد به دلیل زردی بالا همچنان تحت مراقبت است.

سازمان برنامه و بودجه به دستور رییس جمهور عمل کند/مسوول سلامت "تهران" مشخص شود

حسن هاشمی در نخستین مجمع سلامت استان تهران امروز حضور پیدا کرد و با تاکید بر لزوم آموزش خودمراقبتی به مردم برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها، گفت: نمی‌توان با نوشتن کتاب یا توزیع چند بروشور، وضعیت سلامت مردم را ارتقا داد، البته این اقدامات خوب است اما باید آنها را به میان مردم ببریم و سلامت محله‌ها را در کشور توسعه دهیم.

کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در کشور

[p]سرویس خانواده خبرگزاری ایسنا، نیز گزارشی از حضور حسن موسوی چلک در مراسم تجلیل از مددکاران و روانشناسان بهزیستی استان یزد را منتشر کرده که در این مراسم مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه طلاق ۶.۶ درصد رشد مثبت و ازدواج ۱۱ درصد رشد منفی داشته است گفت: درصد تغییرات ازدواج در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ، ۱۱ درصد رشد منفی داشته است؛ به عبارت دیگر تعداد ازدواج ثبت شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

[p] کاهش خلوص موادمخدر برای کنترل بازار/ بهره‌مندی ۴۰۰۰ نفر از ارفاق حکم «اعدام قاچاقچیان»

[p]موضوع دیگری که در سرویس خانواده به آن پرداخته شده، مربوط به صحبت‌های پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

افشار نشست خبری گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته ارائه کرد و همچنین برنامه‌های سال جدید برای مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.

وی در این نشست از رشد ۱۴ درصدی کشف مواد مخدر در سال ۹۶، رشد ۱۳.۵ درصدی کشف حشیش، رشد ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط گمرک، رشد منفی ۱۲ درصدی متلاشی شدن باندهای مواد مخدر، کاهش نفوذ باندهای مافیایی به داخل کشور خبر داد.

ابلاغ بخشنامه جذب و ساماندهی «سرباز معلم» + جزییات

در سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری ایسنا نیز خبری با عنوان "ابلاغ بخشنامه جذب و ساماندهی سرباز معلم" منتشر شده و بر اساس این خبر معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه جذب و ساماندهی سربازمعلم برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را ابلاغ کرده است.

[p] ۳میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح "آهن یاری"/ اختلالات ناشی از کمبود ویتامین D در زنان بیشتر است

[p]در خبر دیگری، از قول مدیر کل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان شده که در حال حاضر سه میلیون دانش آموز دختر در مقاطع اول و دوم متوسطه تحت پوشش طرح" آهن یاری" قرار دارند و اگر در سال جدید بودجه بیشتری از سوی وزارت بهداشت تخصیص یابد این طرح گسترش خواهد یافت.

جمعیت نیمی از مدارس زیر ۴۵ نفراست/احداث «مدارس سبز» برای اولین بار در۳ استان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، گفت: فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست باید از مدارس آغاز شود.

مهراله رخشانی‌مهر  در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه  اکنون موضوع مدارس سبز به طور جدی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، بیان کرد: مسئولیت و مدیریت مدارس سبز در وزارت آموزش و پرورش به نوسازی مدارس واگذار شده است.

بارش‌های اخیر ایران را از خشکسالی نجات نمی‌دهد

[p]سرویس محیط زیست موضوع بارش‌های اخیر در استان‌های مختلف کشور و تاثیر آنها بر خشکسالی را مورد بحث قرار داده و در گفت و گویی صادق رضائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در این رابطه گفته که "این بارش‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند نجات‌بخش کشور از خشکسالی شدید باشد چون افزایش دما باعث ذوب شدن ذخایر برفی در ارتفاعات شده است."

ادامه کار دانشکده محیط زیست در قالبی جدید

چندماهی است که حرف و حدیث‌هایی در مورد تغییر وضعیت دانشکده محیط زیست و به عبارت دقیق‌تر تبدیل آن به دانشکده محیط بانی بر سر زبان‌ها است. به گفته سرپرست دانشکده محیط زیست بر اساس صلاحدید هیات امنای دانشکده، مقرر شد تا دانشکده به سمت انجام ماموریت‌های آموزشی تخصصی در حوزه محیط ‌زیست ویژه کارکنان و محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط‌ زیست سوق داده شود.

قربانی اسیدپاشی: فروش اسید هم مانند ارز با محدودیت و نظارت انجام شود

سرویس حوادث خبرگزاری ایسنا، در ادامه پیگیری سوژه‌ای با عنوان "ضرورت ایجاد محدودیت برای دسترسی آسان به اسید، گفت و گویی با مرضیه ابراهیمی یکی از قربانیان اسید پاشی در اصفهان انجام داده است.

ابراهیمی در این گفت و گو پیشنهاد کرد "همانطور که برای فروش دلار و ارز محدودیت اعمال شده، برای فروش اسید نیز چنین محدودیتی اعمال شود."

[p]۵ خبر پربازدید سرویس اجتماعی ایسنا را در ادامه می‌خوانید:

کشف جنازه مومیایی در اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم/احتمال دارد جنازه متعلق به پهلوی اول باشد

بساط رواج دروغ از تریبون‌ها جمع شود/قوه قضاییه پرونده‌های تهمت علیه مسوولان را پیگیری کند

بارش‌های اخیر ایران را از خشکسالی نجات نمی‌دهد

کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در کشور

کاهش خلوص موادمخدر برای کنترل بازار/ بهره‌مندی ۴۰۰۰ نفر از ارفاق حکم «اعدام قاچاقچیان»

[p]انتهای پیام

کد N1865213

وبگردی