آفتاب
مدیرکل وصول حق بیمه صندوق بیمه روستاییان و عشایر:

امکان بیمه تمامی زنان روستایی کمتر از ۵۰ سال فراهم شد

امکان بیمه تمامی زنان روستایی کمتر از ۵۰ سال فراهم شد

مدیرکل وصول حق بیمه صندوق بیمه روستاییان و عشایر، گفت: در صندوق امکان و ظرفیت پوشش بیمه ای برای تمام زنان روستایی و عشایر کمتر از ۵۰ سال را فراهم کرده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، عباس باقری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با بهزیستی  افزود: اولین تفاهم‌نامه همکاری که صندوق بیمه اجتماعی با سازمان بهزیستی منعقد کرده مربوط به سال ۸۶ است و در آن زمان پوشش بیمه‌ای برای ۳۴ هزار زن سرپرست خانوار مد نظر بود . 

وی از افزایش تعداد بیمه شدگان و حمایت از آنان خبر داد و گفت: طی این سالها هم بر تعداد بیمه‌شدگان و هم حمایت‌از آنان افزایش یافت بطوریکه امروز با قرارداد جدید با بهزیستی ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. 

 مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق بیمه اجتماعی افزود: تاکنون ۲۰۱ نفر از مددجویان صندوق در حوزه زنان سرپرست خانوار در قالب فوتی، از کار افتاده و بازنشسته از مزایای صندوق برخوردار شده‌اند. 

باقری تاکید کرد: زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش بهزیستی هستند و به توانمندی و کسب درآمد رسیده‌اند می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی درآیند و طبق قانون نیازی به بیمه تأمین اجتماعی برای آنها نیست چرا که دوسوم حق بیمه را دولت می‌پردازد.

کد N1865070

وبگردی