آفتاب

عملیات قریب‌الوقوع ارتش سوریه در شمال حمص و جنوب حماه

عملیات قریب‌الوقوع ارتش سوریه در شمال حمص و جنوب حماه

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، جنگنده‌های ارتش سوریه اعلامیه‌هایی را در حومه شمالی حمص و جنوب حماه ریختند و در آن از غیرنظامیان خواستند به منظور اجرای عملیات نظامی برای پایان دادن به حضور عناصر مسلح در این منطقه، از نزدیک شدن به پایگاه‌های آنها خودداری کنند.

ستاد اطلاع‌رسانی جنگ در سوریه تصریح کرد، در این اعلامیه‌ها از غیرنظامیان خواسته شده این مناطق را ترک کنند و برای حفظ جان‌شان به ایست‌های بازرسی ارتش سوریه بروند.

براین اساس، ارتش کمک‌های غذایی و بهداشتی لازم برای غیرنظامیانی که از شمال حمص و جنوب حماه خارج می‌شوند را فراهم کرده است.

برخی گروه‌های مسلح که بارزترین آنها «جبهه النصره» است، کنترل شهرک‌های واقع در ریف‌های حمص و حماه را در دست دارند.

عملیات نظامی در منطقه غرب «السلمیه» در حومه جنوب شرقی حماه، که از چند روز پیش آغاز شد از روز چهارشنبه به منظور فراهم کردن شرایط حل و فصل اوضاع، به صورت موقت متوقف شده بود. ولی بعد از آن‌که تروریست‌ها آتش‌بس توافقی را نقض کردند ارتش از آغاز عملیات نظامی خود خبر داده است.

 

هم‌زمان با این تحول، شورشیان در منطقه «قلمون شرقی» واقع در حومه دمشق در چارچوب توافقنامه آتش‌بس، به همراه خانواده‌هایشان عقب‌نشینی از شهرک‌های «الرحیبه»، «جیرود» و «الناصریه» را آغاز کرده و سلاح‌های سنگین، نیمه‌سنگین و تجهیزات نظامی خود را به ارتش تحویل داده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) گزارش داد، شورشیان مستقر در کوهستان «پترا»، «الغلیظه» و کوهستان «الغار» مقادیر زیادی از سلاح‌های خود را، که شامل موشک‌های دوش پرتاب، تفنگ‌های برقی مجهز به دوربین، تعداد زیادی آرپی‌جی، دوشکا، موشک‌های کاتیوشا، موشک‌های «پی‌ام» و سلاح‌های توپخانه‌ای بود، روز یکشنبه تحویل دادند.

کد N1864953

وبگردی