آفتاب

آماده باش خطوط ۱ و ۳ مترو در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب

آماده باش خطوط ۱ و ۳ مترو در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اقدامات ویژه شهرداری در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی یزدانی در نشست خبری در خصوص فعالیت های شهرداری تهران در برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار می شود و این در حالی است که جلسات هماهنگی برگزاری نمایشگاه از اواسط بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران و تمام ارگان هایی که به نوعی در برگزاری این نمایشگاه وظیفه ای داشتند، تشکیل شد.  

وی افزود: در این باره گزارش جلسات به کمیسیون خدمات شهری ارائه و شورای اسلامی شهر تهران در جریان فعالیت های شهرداری برای برگزاری این نمایشگاه قرار گرفت.  

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به تشکیل ۶ کمیته در شهرداری تهران برای انجام فعالیت ها در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: مسئولیت کمیته خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، عمران و زیرساخت، ایمنی و انتظامی، فناوری و فرهنگی و اطلاع رسانی بین الملل با شهرداری تهران است که این کمیته ۳۸ مصوبه داشت.  

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در حوزه خدمات شهری شامل مدیریت پسماند، زیباسازی، بوستان ها و فضای سبز، شهربان و ساماندهی مشاغل می شود، گفت: مناطق ۷، ۶ و ۳ نیز در این فعالیت ها همکاری خواهند داشت که شهرداری منطقه ۶ مدیریت واحد را برعهده گرفته است.  

به گفته یزدانی برای ارائه خدمات در حوزه پسماند روزانه ۳۰ کارگر به همراه ۲ دستگاه واتر جت و ۱۰ کامیون اقدامات لازم را در جهت نظافت نمایشگاه انجام خواهند داد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: مبلمان شهری، تجهیزات بازی کودکان و سابه بان ها نیز برای استفاده مراجعه کنندگان از فضای نمایشگاه دیده شده است. همچنین، سرویس های بهداشتی سیار در بیرون غرفه ها نصب شده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در مصلی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ اصله درخت، ۶ هزار درختچه و ۴ هزار و ۲۰۰ گلدان رز در محوطه نمایشگاه کاشته شده و تاکنون نیز یک و نیم هکتار از فضای سبز مصلی نیز هرس شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه های کمیته حمل و نقل و ترافیک در مدت برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته با پلیس راهور، مترو، تاکسی رانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک، ستاد اجرایی نمایشگاه، مصلی و مناطق ۳، ۶ و ۷ تمام اقدامات لازم برای انتقال مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب صورت گرفته است که بر این اساس خط ۱ و ۳ مترو در خیابان بهشتی در آماده باش خواهند بود.

وی افزود: در حوزه اتوبوس رانی نیز اتوبوس های شرکت واحد در میادین مهم شهر مستقر و بازدیدکنندگان را به نمایشگاه منتقل می کنند. این در حالی است که در پایانه اتوبوس رانی  بهشتی نیز برای سرویس دهی به مسافران ۱۵ خط منتهی به این پایانه تقویت شده است.

یزدانی ادامه داد: علاوه بر آماده سازی پارکینگ ها در قسمت های مختلف نمایشگاه ون هایی نیز برای انتقال مراجعه کنندگان در محوطه نمایشگاهی مستقر خواهند شد.  

وی با اشاره به خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی در نمایشگاه گفت: ۴ خط تاکسی ویژه در میادین مهم شهر به مقصد نمایشگاه در نظر گرفته شده است. همچنین، افزایش خدمات تاکسی دربستی به شهروندان، افزایش ناوگان خطوط تاکسی رانی منتهی به نمایشگاه و استقرار تاکسی تلفنی نیز مد نظر قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان آتش نشانی نکات ایمنی نمایشگاه را مورد بررسی قرار داده است، اظهار کرد: ۳۰ مورد ملاحظات ایمنی و پیشگیرانه در محوطه مصلی توسط آتش نشانی شناسایی، ابلاغ و رفع شد. همچنین، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته آموزش اطفای حریق به غرفه داران ارائه شده است. به طوری که ملزم به نصب کپسول اطفای حریق شده اند.  

وی ادامه داد: باتوجه به مراجعه دانشجویان از شهرهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه کتاب، طبق سال های گذشته محوطه ای در سازمان بهشت زهرا (س) پیش بینی شده است تا ضمن پذیرایی، از طریق مترو به نمایشگاه منتقل شوند.  

یزدانی در پاسخ سوال خبرنگاران مبنی بر دلایل انتقال دوباره نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی توضیح داد: طبق برگزاری جلسه اول با وزیر ارشاد، نظر شهرداری تهران و راهور به برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بود اما باتوجه به جمعیت پرتعداد ناشران و تمایل وزارت ارشاد از اواسط بهمن ماه با تصمیم وزارت ارشاد نمایشگاه در مصلی برگزار می شود.

کد N1864929

وبگردی