آفتاب

احداث خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار به لحاظ امنیتی اهمیت دارد

احداث خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار به لحاظ امنیتی اهمیت دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ امیرسرتیپ امیرحاتمی در مراسم امضای قرارداد خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار بین وزارت نفت و وزارت دفاع اظهار داشت: این قرارداد یک کار اقتصادی است اما آثار امنیتی و اجتماعی نیز دارد.

وی بابیان اینکه مکران سواحل طولانی دارد که کمتر به آن توجه شده تصریح کرد: بعد از سفر رهبری به مکران بر توسعه منطقه تاکید شد و در همین راستا کارگروهی با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و با توجه به اینکه نیروهای مسلح در رابطه با این موضوع پیشرو بوده‌اند دبیری این کارگروه به وزارت دفاع سپرده شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اقدامات متعددی از سوی دولت جهت توسعه و عمران مکران انجام شده گفت: راه‌های خوب، بنادر و زیرساخت‌ها درمنطقه نیاز به احداث داریم تا ظرفیت‌ها فعال شود و یکی از این زیرساخت‌ها نیز محرومیت زدایی از منطقه و افزایش تولید پتروشیمی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح علاقمند به اجرای‌این پروژه بوده است افزود: ما نیز به عنوان وزارت دفاع مصمم هستیم که کمک کنیم تا پروژه در زمان مقرر اجرا شود.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال‌زایی و گازرسانی به منطقه در زمینه صادرات گاز و رفع محرومیت و همچنین پایدار شدن امنیت منطقه حائز اهمیت است.

حاتمی با بیان اینکه بیکاری و عدم توسعه یافتگی مستمسکی برای توسعه ناامنی در منطقه و بهره‌برداری از آن است یادآور شد: با اجرایی شدن این پروژه ما می‌توانیم به مجموعه اهداف مهم  فوق ‌الذکر دست یابیم.

 

کد N1864856

وبگردی