آفتاب

هشت پرده از هفته بیست و نهم لیگ برتر/ بسته شدن پرونده انتهای جدول در سایه سه ضلعی سهمیه

هشت پرده از هفته بیست و نهم لیگ برتر/ بسته شدن پرونده انتهای جدول در سایه سه ضلعی سهمیه

به گزارش ایلنا، هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد و نتایج جالبی هم در آن رقم خورد که در نهایت منجر به سه ضلعی شدن جنگ سهمیه و همچنین سقوط نفت تهران به لیگ یک شد. در ادامه نگاهی به مهمترین اتفاقات هر یک از این دیدار ها می اندازیم:

ذوب آهن اصفهان 2-1 پرسپولیس:

چهارمین باخت پرسپولیس در حالی رقم خورد که آنها برای اولین بار در خارج از آزادی شکست خوردند. شاگردان برانکو با تجربه این شکست، به چهار باخت مقابل 4 تیم صدرنشین رسید. آنها در برابر هر یک از این تیمها یک برد و یک باخت را به نام خود ثبت کردند. در سوی مقابل امیر قلعه نویی نیز ضمن جبران شکست دور رفت، صدرنشینی خود در نیم فصل دوم را قطعی کرد و در رده دوم قرار گرفت. در این میان امیر قلعه نویی نیز به نباختن های خانگی خود مقابل پرسپولیس ادامه داد و سرانجام موفق به شکست پرسپولیس شد.

استقلال 3-2 پیکان:

آبی پوشان تهرانی در یک جدال تماشایی و دیدنی در حالی که ده نفره بودند با حساب 3-2 در یک بازی شش امتیازی پیکان را شکست دادند و در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفتند. شاگردان شفر با این برد همچنان تیم دوم نیم فصل دوم به شمار می روند و شانس زیادی برای کسب سهمیه مستقیم خواهند داشت. یکی از مهمترین اتفاقات این مسابقه ناکامی مجدد سید حسینی حسینی در ثبت کلین شیت بود. این دروازه بان در یازده بازی اخیر خود تنها دو بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش شد و همین مساله باعث شد تا بعد از مسابقه به خاطر ناراحتی فراوان ازاستقلال خداحافظی کند. یکی دیگر از اتفاقات جالب مسابقه گلزنی دو بازیکن مورد علاقه شفر یعنی امید ابراهیمی و وریا غفوری بود. پیرمرد 68 ساله در آغاز اردیبهشت سنوشت ساز خود موفق شد تیم یکدست مجید جلالی را از پیش رو بردارد.

سایپا 0-0 گسترش فولاد:

بازهم سایپا، بازهم گسترش، بازهم ورزشگاه دستگردی و بازهم تساوی. در روزی که کارکنان شرکت سایپا با اتوبوس به ورزشگاه آمدند و به خاطر بارش باران بخضی از آنها خیلی زود ورزشگاه را ترک کردند موفق به پیروزی نشدند و روند 4 برد پیاپی شان قطع شد. غیبت ترابی سه اخطاره و پنالتی ای که قلی زاده در اولین تجربه کاپیتانی اش از دست داد در ثبت این نتیجه موثر بود. گسترش فولاد هم برای چهارمین هفته پیاپی شکست نخورد و تیم دایی را به رده چهارم فرستاد.

سپیدرود رشت 0-0 فولاد خوزستان:

شاگردان علی کریمی که خیالشان از بابت بقا راحت بود در حضور هواداران خود به دیدار فولاد خوزستان رفتند و یک تساوی راضی کننده برای هر دو تیم به دست آمد. فولاد و سپیدرود به ترتیب دیگر روی کاغذ هم شانس سهمیه و احتمال سقوط را ندارند و با خیال راحت می توانند هفته پایانی را به انجام برسانند. شاگردان پورموسوی در 9 دیدار اخیر خود تنها یک برد مقابل پدیده داشته اند.

پارس جنوبی جم 3-0 نفت تهران:

تیر خلاص به پیکره قهرمان جام حذفی در دوره قبل زده شد. شاگردان هومن افاضلی که استارت فوق العاده ای داشتند و در سه بازی نخست 7 امتیاز گرفتند پس از آن دیگر هیچ وقت موفق به پیروزی نشدند و حالا در فاصله یک هفته به پایان با سه گل به تیم مهدی تارتار باخت تا سقوطش به لیگ یک بعد از قریب به ده سال قطعی شود. در سوی مقابل پارس جنوبی بعد از مدتها موفق شد تیمی غیر مشهدی را شکست دهد و به دومین برد خود در نیم فصل دوم دست پیدا کند و با 44 امتیاز از فولادخوزستان پیشی بگیرد و در رده ششم جای بگیرد.

پدیده مشهد 2-1 سیاه جامگان مشهد:

آخرین دربی مشهد در حالی برگزار می شد که پدیده روی کاغذ هنوز خطر سقوط را احساس می کرد و حریفش هیچ شانسی برای بقا نداشت. مطابق انتظار شاگردان مهاجری هم شهری خود را در ششمین تقابل شکست دادند و سومین برد خود را مقابل این تیم به ثبت رساندند و ضمن صعود به رده دهم، دومین برد پیاپی خود را نیز جشن گرفتند و برنده دربی مستضعفین شدند. مهابادی هم به باخت های پی در پی خود با تیم جدیدش ادامه داد و در اولین دربی برگزار شد در ورزشگاه امام رضا، چاره ای جز باخت نداشت.

استقلال خوزستان 3-2 سپاهان اصفهان:

یکی دیگر از تماشایی ترین بازی های این هفته که با برتری عبداله ویسی در برابر تیم سابقش همراه شد. آنها با پیروزی در این دیدار حکم بقای خود را هم امضا کردند و مانند لیگ چهاردهم در آخرین لحظات ماندنی شدند و حالا بازهم به رده سیزدهم رسیدند. سپاهان با ابراهیم زاده شکست تلخ دیگری را تجربه کرد و عامل اصلی آن یک جوان دهه هشتادی به نام یونس دلفی بود که با گل ها و پاس گل های خود پرافتخارین تیم لیگ را در فاصله یک هفته مانده به آخر، به رده چهاردهم فرستاد.

تراکتورسازی تبریز 1-1 صنعت نفت آبادان:

تنها بازی بدون تماشاگر هفته که برنده ای نداشت. یک جدال کاملا سرد که نبودن پرشورها ضربه آخر را هم به پیکره بی جانش وارد کرد. ترذاکتورسازی در آخرین بازی ساغلام در یادگار امام بازهم نبرد. کمالوند هم در ورزشگاهی پرخاطره به ادامه نتایج خوب این هفته های خود ادامه داد. این اولینب زای تراکتورسازی بدون سردار آجرلو بود که به نتیجه مورد علاقه منتهی نشد.

کد N1864849

وبگردی