آفتاب

سروش: بخشی از مدیران دولتی نیاز به تحرکی شجاعانه‌تر دارند

سروش: بخشی از مدیران دولتی نیاز به تحرکی شجاعانه‌تر دارند

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه «مدیران دولتی باید در شأن خواسته‌های مردم و وعده‌های دولت تدبیر و امید باشند» گفت: بخشی از کابینه و یا مدیران ارشد استانی نیاز به تحرکی شجاعانه‌تر و مجدانه‌تر برای نزدیک شدن به تعهدات، شعارها و وعده‌های دولت تدبیر و امید دارند.

ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به صحبت‌های روحانی در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید و انتقاد از برخی از مدیران دولتی، گفت: صحبت‌های رییس‌جمهور بنده را یاد جمله‌ای از امام (ره)انداخت که امیدوارم این جمله در عمل بروز و ظهور کند و در حد توصیه باقی نماند.

وی با تاکید بر اینکه «رییس‌جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است» گفت: رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت به این موضوع اشاره کرد که هر کسی در پست مدیریتی خود باید بداند که طبق قانون اساسی و وظیفه شرعی دارای توانمندی بالایی است و باید به وظیفه خود عمل کند. اگر می‌ترسد و از اخم این و آن هراس دارد باید کنار برود. واجب نیست این افراد تا پایان چهار سال بر صندلی خود بنشینند. ما انتظار داریم که این صحبت‌ها را در مرحله اجرا و اقدام ببینیم.

سروش یادآور شد: این صحبت‌های رییس‌جمهور ما را یاد این فرمایش امام(ره) می‌اندازد که در مورد طلاب حوزه فرمودند اگر درس نخوانید حرام است در مدرسه بمانید. اکنون می‌توان این جمله امام را اینطور تسری داد که اگر مسئولان در نظام از بیت‌المال ارتزاق کنند و به وظیفه خود درست عمل نکنند، ماندنشان در آن پست حرام است.

نماینده تهران در عین حال خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور همیشه می‌تواند در راستای اصلاح کابینه و یا هرگونه تغییر کلان در مدیریت اجرایی کشور بر حمایت و مشورت مجلس برای ترمیم کابینه خود و یا برای تلنگر زدن به مسئولی که منظور سخنش بود، حساب کند. ما در مجلس نیز نظرات نزدیکی به سخنان رییس‌جمهور داریم.

وی افزود: ما در مجلس معتقدیم بخشی از کابینه و یا مدیران ارشد استانی نیاز به تحرکی شجاعانه‌تر و مجدانه‌تر برای نزدیک شدن به تعهدات، شعارها و وعده‌های دولت تدبیر و امید دارند. مردم هنوز منتظر تغییرات مثبتی هستند که در ایام انتخابات در لابه‌لای وعده‌های انتخاباتی شنیده‌اند و به آنها اعتماد کردند.

به گفته سروش، مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، استانداران‌ و مدیران ارشد استان‌ها باید در شأن خواسته‌های مردم، نظام، انقلاب و در اندازه وعده‌های دولت تدبیر و امید باشند.

سروش در پایان تاکید کرد: ما در مجلس این سخن رییس‌جمهور را به فال نیک گرفته و هر چه زودتر منتظر بروز آثار آن هستیم.

انتهای پیام

کد N1864683

وبگردی