آفتاب

نیازمند همکاری ایران برای افزایش کیفیت آموزش پزشکی در افغانستان هستیم

نیازمند همکاری ایران برای افزایش کیفیت آموزش پزشکی در افغانستان هستیم

وزیر علوم افغانستان گفت: در حال حاضر در حوزه کمیت آموزش پزشکی مشکلی نداریم، اما در کیفیت آموزش پزشکی مشکلات شدیدی داریم و نیازمند همکاری ایران برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر خواجه عمری، وزیر علوم افغانستان عصر امروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم همکاری‌های دو جانبه دو کشور ایران و افغانستان در حوزه آموزش پزشکی اظهار کرد: کشور افغانستان در حال حاضر در زمینه بهداشت و درمان در وضعیتی به سر می‌برد که کشور ایران ۲۰ سال پیش در آن وضعیت قرار داشت.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم همانطور که کشور ایران توانست مشکلاتی را که ۲۰ سال پیش در حوزه بهداشت و درمان داشت، برطرف کند، ما نیز بتوانیم بر مشکلات خود چیره شویم و روزی برسد که ناچار نباشیم بیماران خود را برای درمان به کشورهای همسایه بفرستیم.

وزیر علوم افغانستان با اشاره به اینکه در آموزش علوم پزشکی این کشور از نظر کمیت مشکلی وجود ندارد، افزود: مشکل اساسی در افغانستان در حوزه کیفیت آموزش است و از این نظر به خصوص در حوزه بهداشت و درمان نیازمندی‌های شدیدی در افغانستان وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: کشور افعانستان در آینده بتواند با کمک‌های وزارت بهداشت ایران به سمت خودکفایی و بی‌نیازی در حوزه بهداشت و درمان حرکت کند و احتیاجات خود در حوزه بهداشت و درمان را برطرف کند.

دکتر خواجه عمری ادامه داد: افغانستان نیازمند کمک ایران در حوزه افزایش بورسیه‌ها در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و سایر حوزه‌های علوم پزشکی است‌.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت علوم کشور افغانستان برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان افغان در مقاطع آموزش عالی در ایران درخواست کمک دارد.

وزیر علوم افغانستان در ادامه این دیدار اظهار امیدواری کرد: تخفیف‌هایی به جهت شهریه و هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان افغان در مقاطع تحصیلی آموزش عالی به خصوص در دانشگاه‌های غیر دولتی در ایران صورت بگیرد.

انتهای پیام

کد N1863749

وبگردی