آفتاب

زنجان میزبان ۱۳ کشور در چهارمین جشنواره غذای اکو می‌شود

زنجان میزبان ۱۳ کشور در چهارمین جشنواره غذای اکو می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ۹۷ در زنجان برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان  با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: زنجان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۷  میزبان ۱۳ کشور در چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو جاده ابریشم خواهد بود.

او ادامه داد: البته در زمان باقی مانده تا جشنواره امکان افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده وجود دارد.

این مسئول در خصوص کشورهای شرکت کننده افزود: آذربایجان، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، چین، افغانستان، تاجیکستان، بحرین، ترکیه و بلغارستان برای شرکت در این دوره از جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان در خصوص هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد: غذا به‌عنوان یک جاذبه گردشگری ذائقه گردشگران را به مردم محلی نزدیک می‌کند،  همچنین غذا ریشه در تمدن و باورهای مردم هر منطقه‌ای دارد و در واقع به نوعی احیا سنت‌های دیرین در حوزه‌های مختلف است به ویژه در حوزه جاده ابریشم که امیدواریم بتوانیم این سنت‌ها را احیا کنیم.

رحمتی در خصوص برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم بیان کرد: غذا محوریت جشنواره است و در کنار آن نمایشگاه صنایع‌دستی متشکل از ۳۰ غرفه با حضور صنعتگران از اقصی نقاط کشور برپا خواهد شد.

او افزود: بحث معرفی و فروش صنایع‌دستی مرتبط با غذا به‌عنوان اصیل‌ترین کالای ایرانی یکی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو ـ جاده ابریشم در سال ۱۳۹۴ همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد.

کد N1863659

وبگردی