آفتاب

باشگاه‌های بدهکار زیر ذره‌بین/ استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف می‌شوند؟

باشگاه‌های بدهکار زیر ذره‌بین/ استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بدهی باشگاه‌های ایرانی به بازیکنان و اعضای کادرفنی سابق و حال حاضر خود یکی از مواردی بوده که همیشه محل بحث و جدل در فوتبال ایران بوده است و همین موضوع بارها کار پرونده‌های مالی را به مجامع بین‌المللی مثل AFC و FIFA کشانده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دادن مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها و اجازه فعالیت به آنها در لیگ قهرمانان آسیا حساسیت زیادی روی موارد مالی باشگاه‌ها دارد و هرساله با بازرسی دقیقی اوضاع بدهی باشگاه‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهد.

در همین راستا قرار است مسئول کمیته حرفه‌ای سازی AFC، 8 اردیبهشت برای بررسی روند پرداخت بدهی‌های باشگاه‌های ایرانی به ایران سفر کند و نسبت به آخرین وضعیت آنها گزارشی تهیه کرده و در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دهد.

با توجه به اهمیت گزارش ناظر AFC، تیم‌های ایرانی خصوصا نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی در فرصت باقی‌مانده باید رضایت طلبکارانشان را جلب کرده تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

استقلال و پرسپولیس علیرغم دستیابی به مجوز حضور در فصل پیش رو، همچنان با بدهکاران خود دست به گریبان هستند و این مساله در صورتی که تا هفته جاری و پیش از حضور ناظر AFC با برطرف شدن موانع از سوی آنها همراه نشود می‌تواند خطر بزرگی برای کسب مجوز حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان برای آنها شکل دهد.

 

کد N1863447

وبگردی