آفتاب

در موضوع کودکان متکدی مشکل قانون نداریم، مشکل در حوزه اجراست

در موضوع کودکان متکدی مشکل قانون نداریم، مشکل در حوزه اجراست

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی کودکان متکدی بیان کرد: در موضوع کودکان متکدی مشکل قانون نداریم، بلکه مشکل در حوزه اجرا است.

حسن لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لزوم ساماندهی کودکان متکدی و اهمیت طرح این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اجتماعی طرحی مرتبط با این موضوع مطرح نیست. نه طرحی از سوی نمایندگان و نه لایحه‌ای از سوی دولت در اینباره به کمیسیون نیامده است. این آسیب‌های اجتماعی از معضلاتی است که کشور را تهدید می کند و موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

وی افزود: دولت آمده یک شورای عالی اجتماعی ایجاد کرده که این آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند. در آنجا چند متولی وجود دارد؛ در واقع یک متولی نیست که به مجلس پاسخگو باشد. این شورا ترکیبی از 22 دستگاه اجرایی است که هیچ کدام از این دستگاه ها نه کار خاصی را انجام می دهند و نه پاسخگو هستند.

لطفی با اشاره به معضل تکدی‌گری بیان کرد: مسئول اصلی این موضوع‌ها دولت است. دولت اگر بخواهد این موضوع حل شود باید یک دستگاه اجرایی را مسئول این کار قرار دهد تا نمایندگان بدانند طرفشان چه کسی است. اعتبارات و هزینه‌هایی که برای این 22 دستگاه اجرایی صرف می شود که همه آن هدر می‌رود و کار خوبی هم انجام نمی شود، اگر این بودجه برای یک دستگاه متمرکز شود بهتر است.

نماینده مردم رزن در مجلس در خصوص جایگاه این موضوع در قانون تصریح کرد: ما به اندازه کافی در اینباره قانون داریم، ما بیش از هر چیزی در این حوزه قانون داریم و مشکل قانون وجود ندارد. ما مشکل اجرایی داریم، دولت باید در حوزه اجرا ورود کند.

انتهای پیام

کد N1863199

وبگردی