آفتاب

آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای تحقق برنامه‌های ملی بسته‌های تحول در آموزش

آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای تحقق برنامه‌های ملی بسته‌های تحول در آموزش

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از تدوین فعالیت‌های سال 97 برای تحقق برنامه‌های ستادی اقدام ملی در راستای اجرای بسته های تحول و نوآوری خبر داد و از مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواست تا باتوجه به برنامه‌های ملی ابلاغ شده برش سال 97 برای تحقق این برنامه‌ها را تدوین نمایند.

به گزارش ایسنا، دکتر عطاءالله پورعباسی دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با اشاره به پیشینه تدوین برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: از سال 94 که تدوین بسته ها شروع شد از مشارکت و نظرات تمامی دست اندرکاران در سطح مختلف آموزش علوم پزشکی کشور بهره برداری شد و اجرای این بسته ها در فازهای مختلف پیش رفت.

دکتر پورعباسی گفت: در فاز اول اجرای بسته ها ماموریت های مشترک و ویژه ای در قالب این بسته ها تدوین و به دانشگاههای علوم پزشکی کشور و مناطق آمایشی سپرده شد. این ماموریت ها بسیار کلی بودند و بیشتر هدف ایجاد گفتما تحول در سطوح مختلف دانشگاههای علوم پزشکی کشور بود.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: باتوجه به تحقق اهداف اولیه اجرای بسته ها و مشارکت موفق دانشگاهها و مناطق آمایشی در نهادینه کردن این گفتمان در فاز دوم اقدامات لازم برای اجرای این بسته در 3 سطح ستادی، منطقه ای و درون دانشگاهی با کمک دست اندرکاران هر سطح طراحی گردید که در اواخر سال 96 به دانشگاهها ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌های ملی اقدام در بازه‌های زمانی مختلف تعریف شده‌اند و می‌بایست با برنامه‌ریزی گام به گام اجرایی شود، در همین راستا لازم است برش های سالیانه هر اقدام تدوین گردد.

دکتر پورعباسی ادامه داد: در سطح ستادی طی 3 جلسه ای که با حضور مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت برگزار شد، فعالیت های ذیل هر اقدام برای سال 97 تدوین شد و در واقع این فعالیت ها در کنار برخی فعالیت های جاری حوزه‌ها برنامه عملکرد سال 97 حوزه آموزش علوم پزشکی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ضروری است به منظور رعایت زنجیره برنامه‌ریزی (از نقشه راه تا اقدام عملیاتی) در سطوح دیگر از جمله مناطق آمایشی و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز فعالیت های ذیل هر اقدام برای سال 97 طراحی گردد.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: این برنامه ها عملاً برش یک ساله فعالیتهای ذیل هر اقدام است که نشان می‌دهد در هر سطح در جهت تحقق اقدامات تدوین شده، چه فعالیتی برای سال 97 پیش بینی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر پورعباسی در پایان خاطرنشان کرد: قاعدتا برنامه‌های دانشگاهها و مناطق آمایشی محدود به بسته های تحول نمی‌شود و در کنار این فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف جاری دانشگاهها نیز امری است که باید بدان پرداخته شود.

انتهای پیام

کد N1863175

وبگردی