آفتاب
محمدمهدی رحیمیان در گفتگو با مهر:

«کویر» در قاب دانشجویان خبر نقش بست/ پیوند تجربه با آسمان و خاک

«کویر» در قاب دانشجویان خبر نقش بست/ پیوند تجربه با آسمان و خاک

مدیر گروه عکاسی دانشکده خبر از برپایی نمایشگاه گروهی عکس «کویر» در گالری تم که حاصل ۲ روز عکاسی مدرسان و دانشجویان دانشکده خبر در کویر ورزنه است، خبر داد.

محمدمهدی رحیمیان، مدیر گروه عکاسی دانشکده خبر درباره نمایشگاه گروهی عکس مدرسان و دانشجویان دانشکده خبر با عنوان «کویر» به خبرنگار مهر گفت: در راستای سفرها و تورهای عکاسی که دانشجویان دانشکده خبر دارند، تیمی متشکل از اساتید دانشگاه شامل حسن غفاری و پدرام میرصادقی و تعدادی از دانشجویان، دی ماه سال گذشته به کویر ورزنه سفر کردند و این نمایشگاه با رویکرد زمین، حاصل ۲ روز عکاسی این گروه در آن منطقه است.

وی در مورد ویژگی عکس های این نمایشگاه بیان کرد: در این نمایشگاه تجربه‌ همسویی، همراهی، همدلی، شور و آگاهی عکاس در پیوند با آسمان، خورشید و خاک در قاب‌های عکاسان نقش بسته است.

رحیمیان با بیان اینکه از زمستان ۹۶ تاکنون، نمایشگاه عکس «کویر» دومین نمایشگاهی است که دانشجویان دانشکده خبر برگزار می کنند، اظهار کرد: نمایشگاه گروهی عکس مدرسان و دانشجویان دانشکده خبر با عنوان «کویر» جمعه ۳۱ فروردین ماه در گالری تم افتتاح می شود و تا ۶ اردیبهشت دایر خواهد بود.

رحیمیان در مورد تورهای عکاسی دانشکده خبر و حضور افرادی غیر از دانشجویان در میان آنها، توضیح داد: سفرهای دانشکده خبر در راستای برگزاری کارگاه های عکاسی تشکیل می شود و سفر به کویر ورزنه نیز به منظور برگزاری کارگاه عکاسی طبیعت بوده است. همچنین چون تعداد افراد در تورهای عکاسی محدود است، حضور افرادی غیر از دانشجویان سخت اتفاق می افتد اما در کارگاه عکاسی طبیعت، ۲ نفر واجد شرایط بودند که در این سفر و کارگاه حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت: در نمایشگاه گروهی عکس «کویر» آثار حسن غفاری، پدرام میرصادقی، سیدرضا سمیع، فهیمه موسوی، الهام شویکلو، مینا محبی، ملاحت ظهیری، زهرا منتظری، احمد رکابی، رضا پورسیف، فرهاد علی دوست و هدایت صفاری به نمایش گذاشته می شود.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه که به قلم رحیمیان نوشته شده، آمده است: «سپیده‌دم، در پسِ ژرفای تاریکی، رِخوت و نَفَسِ سردِ خود را بر سراسر دشت «ورزنه» گسترده است، در دوردست با برآمدن نخستین پرتوی ملایم خورشید و با فروکاستن وزش نسیم سردِ دی ماه، جهانِ هستی، نویدِ حیاتی دوباره را در گوش و جانِ عکاسان نجوا می‌کند. با هر گام، سکوت شکننده‌ کویر دیگر بار تَرَک بر می‌دارد و آفتاب صبحگاهی اسرار کائنات را نو به نو بر چهره‌ فراخِ این دشت نقش می‌زند.»

کد N1862892

وبگردی