آفتاب
نیما پناهی‌ها به مهر گفت:

لذت آواز «بل کانتو» در تبریز/ برای شهرستان‌ها برنامه داریم

لذت آواز «بل کانتو» در تبریز/ برای شهرستان‌ها برنامه داریم

رهبر ارکستر و کُر بزرگ «بل کانتو» با اشاره به تازه ترین فعالیت های این مجموعه موسیقایی از برگزاری یک کنسرت در تالار پتروشیمی شهر تبریز خبر داد.

نیما پناهی ها رهبر ارکستر و کُر بزرگ «بل کانتو» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ارکستر و کُر بزرگ «بل کانتو» طی سال های اخیری که مشغول برگزاری کنسرت در تالارهای مختلف تهران بوده، همواره به این موضوع نیز تمرکز داشت که بتواند به منظور ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیت های خود برنامه هایی را نیز در شهرستان ها برگزار کند. این در حالی است که بسیاری از هنرجویان ما که طی ماه های اخیر در کارگاه های آموزشی و همچنین اجراهای زنده ما شرکت داشتند دایم از ما می خواستند که در شهرستان ها نیز فعالیت هایی را انجام بدهیم.

وی گفت: با همین هدفی که به آن اشاره کردم از چندی قبل مشغول برنامه ریزی برای اجرای زنده در چند شهرستان هستیم که بر همین اساس برگزاری کنسرت در شهر تبریز تقریبا قطعی شده و گروه «بل کانتو» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در تالار پتروشیمی شهر تبریز، کنسرتی را برگزار می کند. در این کنسرت همچون برنامه های قبلی ما آثاری از جوزپه وردی آهنگساز شهیر ایتالیایی برای مخاطبان تبریزی اجرا می شود که این بار پروژه با عنوان «لذت آواز بل کانتو» در تبریز میزبان تماشاگران خواهد بود.

این آهنگساز و رهبر ارکستر در پایان صحبت های خود توضیح داد: ما در این کنسرت با ترکیب جدیدی از نوازندگان روی صحنه خواهیم رفت که قطعا برای خودمان هم جالب توجه خواهد بود. این نوازندگان بخش زیادی از نوازندگان ارکسترهای مطرح کشورمان از جمله ارکستر سمفونیک تهران را تشکیل می دهند که قطعا در ارتقای کیفیت برگزاری کنسرت پیش رو به ما کمک خواهند کرد.

کنسرت ارکستر و گروه کر «بل کانتو» دهم اسفند ماه به رهبری نیما پناهی ها در تالار وحدت تهران میزبان علاقه مندان موسیقی بود. این گروه در کنسرت قبلی، آخرین پنج گانه از آثار جوزپه وردی را  پس از کنسرت های «آواز زیبا»، «شور آواز»، «نبض آواز» و «جادوی آواز» با عنوان «لذت آواز»  برگزار کرد. در این کنسرت آثار منتخب جوزپه وردی برای تماشاگران اجرا شد.

تازه ترین کنسرت این مجموعه روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در تالار پتروشیمی شهر تبریز برگزار می شود. در این کنسرت دانیال جورابچی کنسرت مایستر و سارا صوفی سیاوش به عنوان تک نواز پیانو حضور دارند.

کد N1862842

وبگردی