آفتاب

زمان قرار و مدار گذشته و جامعه کارکنان مخابرات مطالبه‌گر اقدامات عملی است

زمان قرار و مدار گذشته و جامعه کارکنان مخابرات مطالبه‌گر اقدامات عملی است

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از دومین برنامه برخط مدیرعامل مخابرات ایران و پاسخ به تعدادی از پرسش‌های کارکنان از سوی مدیرعامل مخابرات ایران و سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی، شورای عالی تشکل‌های کارگری مخابرات ایران در بیانیه‌ای که به امضای اعضای تشکل‌های عضو این شورا رسیده، واکنش نشان داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

دومین برنامه برخط شما با عنوان پرسش و پاسخ با کارکنان پس از انتظار جامعه کارگری شرکت برگزار شد. از رویکرد گفت‌وگوی مستقیم با همکاران و حضور در بین کارکنان استقبال می‌نمائیم و امیدواریم نتایج عملیاتی آن نیز محقق گردد.

جنابعالی گواه هستید که نمایندگان تشکل‌های کارگری با تعامل و مذاکره در مراحل مختلف همراهی نموده‌اند.  انتظار می‌رفت پس از مذاکرات مکرر با نمایندگان مدیریت و گروه‌های کارشناسی نتایج مثبت و سازنده‌ای به کارکنان اعلام گردد.

زمان قرار و مدار گذشته و جامعه کارکنان مطالبه‌گر اقدامات عملی است. آیا باید وعده‌های شما را در کنار طرح تحول، سیمرغ و رهنگاشت قرار دهیم؟

اصلی‌ترین نکته‌ای که معاون توسعه سرمایه‌ انسانی شما به آن اشاره نمود ممانعت از قانون‌گریزی و الزام به انجام تعهدات است لیکن در واقع عملکرد همان معاونت مصادیق عینی قانون گریزی و عدم انجام تعهدات با نقاب قانون گرایی است. نیک می‌دانید که آیین نامه‌های مصوب تا آنجا که تهدیدکننده شرایط کار کارکنان نباشد، نافذ است و تغییر یکجانبه شرایط کار پرسنل فاقد وجاهت قانونی است.

در مقام عمل طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان رسمی قراردادی بخش خصوصی و کارگزاران محدود و ناقص اجراء گردیده و مسئولیت وضعیت نابسامان صندوق‌های پس‌انداز کارکنان و سرمایه‌های مادی و معنوی تضییع شده در آن مستقیما متوجه مدیریت شرکت است، بسیاری از مباحث مطروحه توسط معاونت سرمایه انسانی شما فاصله زیادی با حقیقت موجود دارد، قانون جامع خدمات ایثارگران، قانون کاهش ساعت کار بانوان دارای شرایط خاص، ارتقای گروه شغلی کارکنان و ... از مواردی است که خلاف واقع بیان شده است.

کد N1862517

وبگردی