آفتاب
مجید شفیعی به مهر خبرداد؛

منظومه «فرهاد و شیرین» برای نوجوانان بازنویسی می‌شود

منظومه «فرهاد و شیرین» برای نوجوانان بازنویسی می‌شود

مجید شفیعی منظومه «فرهاد و شیرین» وحشی بافقی را برای نخستین بار برای نوجوانان بازنویسی کرد.

مجید شفیعی نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر از کارهای تازه خود خبر داد و افزود: برای نخستین بار است که منظومه فرهاد و شیرین وحشی بافقی برای نوجوانان، به نثر بازنویسی شده که از سوی انتشارات پیدایش منتشر و در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

این نویسنده گروه سنی کودک و نوجوان همچنین به انتشار مجموعه داستان‌هایی با عنوان «قصه‌های شب» اشاره و بیان کرد: این مجموعه، داستان‌های کودکانه‌ای را دربرمی‌گیرد که ۸۰ درصد مضامین و موضوعات آن، خلاقه است و ۲۰ درصد آن به بازافرینی افسانه‌های فولکلوریک و همچنین حکایت‌های کهن پارسی اختصاص دارد. در حال حاضر هم جمعی از تصویرگران کشور کار تصویرگری قصه‌ها را که از سه سال پیش نوشتن آن‌ها را آغاز کرده‌ام به عهده گرفته اند.

«قصه‌های شب» نوشته مجید شفیعی از سوی انتشارات سایه گستر منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

به گفته شفیعی، افسانه‌های ایرانی، گنجینه‌های بی‌پایانی هستند که می‌توان به بازافرینی آن پرداخت. اما نویسندگان ایرانی، از آن کمتر بهره برده‌اند و این در حالی است که بسیاری از نویسندگان غربی، تحت تاثیر کتاب مقدس و «ایلیاد» و «اُدیسه» هومر و افسانه‌های خود، رمان‌ها و داستان‌های بسیار نوشته‌اند اما ما آن‌گونه که باید و شاید از قصه‌های خود بهره نبرده‌ایم.

کد N1862444

وبگردی