آفتاب
گالری گردی در پایتخت؛

«بازیافت ۲» در طراحان آزاد/ آقای فرانکنشتیان به ساربان می آید

«بازیافت ۲» در طراحان آزاد/ آقای فرانکنشتیان به ساربان می آید

در آخرین روز از فروردین نمایشگاه هایی چون «یک فنجان قهوه برای آقای فرانکنشتیان»، «بازیافت ۲»، «داستان عشق» و «نگران» در گالری های تهران افتتاح می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند. این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. در زیر اسامی برخی از این نمایشگاه های هنری و محل برگزاری آنها را که در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه آغاز می شوند، می خوانید.

* نقاشی‌های سوگند نبی با عنوان «یک فنجان قهوه برای آقای فرانکنشتیان» از جمعه ۳۱ فروردین در گالری ساربان به نمایش در می‌آیند. این مجموعه شامل آثاری است که سوگند نبی طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ خلق کرده است. و مانند نقاشی‌های گذشته خود از حضور فیگورهای چند تکه و کلاژ شده بهره برده است.

«این نمایشگاه نقاشی از جمعه ۳۱ فروردین تا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ ۹۷ در «ساربان» برپا خواهد بود. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

* نمایشگاه عکاسی احمد عالی با عنوان «بازیافت (۲)» از جمعه ۳۱ فروردین در گالری طراحان آزاد افتتاح می شود. این نمایشگاه تا ۱۳ اردیبهشت دایر است.

* نمایشگاه نقاشی های طناز توسلی با عنوان «نگران» در این روز در گالری هپتا آغاز به کار می کند. آثار این مجموعه که متشکل از ٢٠ نقاشی است، با تکنیک آکرلیک بر روی چوب و در طول یک سال و نیم کشیده شده اند.

این نمایشگاه تا چهارشنبه ١٢ اردیبهشت ماه ادامه دارد. گالری هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

* نمایشگاه نقاشی آثار میرجلال‎الدین جلالیه با عنوان «داستان عشق» جمعه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۷ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود.

نمایشگاه نقاشی «داستان عشق» از ۳۱ فروردین تا ۸ اردیبهشت در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه روزهای عادی از ساعت ۱۰ الی ۲۱ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

* نمایشگاه نقاشی «بهارانه‌های کوچک» شامل آثار جمعی از اساتید دانشگاه الزهرا (س) از جمعه ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت در گالری فردا آغاز به کار می کند.

* نمایشگاه «صدای مهربان» شامل نقاشی های ۶۷ هنرمند کودک و نوجوان در حمایت کودکان محک برگزار می شود. مجموعه‌ای شامل نقاشی‌های ۶۷ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۵ سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی، در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۹۷ در موسسه «محک» در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

«صدای مهربانی» حاصل تلاش سالانه شاگردان تارا بهبهانی نقاش و مدرس دانشگاه، در قالب ۶۷ تابلوی نقاشی در موسسه خیریه «محک» به نمایش در می آید.

* نمایشگاه عکس گروهی پرتره شامل آثاری از ۲۹ هنرمند عکاس از ۳۱ فروردین ماه در گالری گمان افتتاح می‌شود و تا ۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

آرمین امیریان، وحید بابایی، حامد بدیعی، سهیل زندآذر، مریم سعید پور، محمد سرخابی، بابک فتح اللهی، محمد رضا مومنی، سالار ارکان، یوسف باقری، حسین بهارلو، مسیح باغبان، بنفشه پیش خوان، دامون رشید زاده، مهدی زرگر، سیاوش سهرابی، لیلا سلطانی،آزاده عزیزیان، علی اصغر علیمرادی، علی اصغر فیض الهی، محمد مهدی کاظمی، محبوبه کریمی، بابک مهر افشار، مهتاب محمدی، ملیح میرزاخانیان، محمد حسین ناصحی، علی نجاتبخش، نگار نقیه، مسعود نیکوکار هنرمندان عکاس این نمایشگاه هستند.

* نمایشگاه  نقاشی افشین باقری با عنوان «خزینه» در این روز در گالری سیحون گشایش می یابد و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.

‏‎‏‎‏‎‏‎افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۳۱ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ١١ برپا خواهد بود.

* نمایشگاه گروهی عکس «کویر» که حاصل دو روز عکاسی مدرسان و دانشجویان دانشکده خبر در کویر ورزنه است، جمعه در گالری تم افتتاح می شود و تا ۶ اردیبهشت دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه آثار حسن غفاری، پدرام میرصادقی، سیدرضا سمیع، فهیمه موسوی، الهام شویکلو، مینا محبی، ملاحت ظهیری، زهرا منتظری، احمد رکابی، رضا پورسیف، فرهاد علی دوست و هدایت صفاری به نمایش گذاشته می شود.

* نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان «پرسه» درا ین روز در گالری دارگون گشایش می یابد و تا ۱۱ اردیبهشت دایر است.

شادی اجباری، هیدا اسحاقی، ملیحه اکبری، سپیده تقوایی، هادی حیدری، شیوا خدیویان، هما شعبانی، آتنا شمس، امیرحسین عالی، سارا علی‌نقیان، محمدرضا فراهانی، ستاره گلستانی نیا، المیرا لکی، سوده محمد علی، محبوبه مصلحی، پرستو ملکی، طاهره مولایی، نگار  نقوی، ملیحه نوروزی، رضا یساولی و سمانه یوسفی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

* نمایش چاپ دستی شهاب طایفه مهاجر با عنوان «و باد، موج، ستاره، پرنده» از روز جمعه ۳۱ فروردین در گالری آتبین افتتاح می شود و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد.

* نمایشگاه گروهی «سیاه و سفید» به انتخاب فریدون آو روز جمعه در گالری ایوان گشایش می یابد و تا ۱۴ اردیبهشت دایر است.

نمایشگاه «سیاه و سفید» شامل آثاری از مجموعه شخصی فریدون آو است که در مدیاهای گوناگون مانند نقاشی، مجسمه و عکس خلق شده‌اند و وجه اشتراک این آثار سیاه و سفید بودن همه آنها است. در این مجموعه آثاری از اندی وارهول، عباس کیارستمی، صادق تیرافکن، فریدون آو، علی رضا، سهند حسامیان، علی شایسته، امیر کسری گلرنگ، نیکزاد نجومی، بیتا فیاضی، فرهاد مشیری، وحید حکیم، امید حلاج، امیر محمدزاده، پانته‌آ رحمانی، کامبیز صبری، کوروش شیشه گران، سپهر مصری، مهسا تهرانی، سارا عباسیان، مهسا کریمی‌زاده، ذبیح الله محمدی، نرگس هاشمی، میترا فراهانی، رعنا فرنود و ... به نمایش درمی‌آید.

* آثار برگزیدگان اولین فراخوان جواهرسازی هنری معاصر روز جمعه در گالری آریا به نمایش در می آید. بهارک امیدفر، اشکان بهجو، شهرزاد علیاری و نیکو نوریان، هنرمندانی هستند که آثارشان تا ۱۱ اردیبهشت ماه در گالری آریا در معرض نمایش عمومی خواهد بود.

* نقش برجسته های تکتم گذری با عنوان «و انسان» از روز جمعه ۳۱ فروردین در گالری شیث روی دیوار می رود. این نمایشگاه که تا ۶ اردیبهشت دایر است، روز جمعه ساعت ۱۶ افتتاح می شود.

* نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «سگ» در آخرین روز فروردین ماه در گالری شکوه افتتاح می‌شود که آثاری از حمید پوربهرامی، علی ترقیجاه، هومن بیات، مهرداد جمشیدی، مینا غفاری، هانی نجم و ... را به نمایش در می آید.

کد N1862397

وبگردی