آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

رمان «بی‌قراری» درباره جنایات داعش در ترکیه و سوریه چاپ می‌شود

رمان «بی‌قراری» درباره جنایات داعش در ترکیه و سوریه چاپ می‌شود

مدیر نشر ری را گفت: ترجمه رمان ترکیه‌ای «بی‌قراری» نوشته زولفو لیوانه لی با محوریت جنایات داعش در ترکیه و سوریه منتشر و برای عرضه در نمایشگاه کتاب آماده می‌شود.

آتوما فروهی مدیر انتشارات ری‌را در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: به تازگی ترجمه رمان «بی‌قراری» را چاپ کرده‌ایم که اثری از زولفو لیوانه لی نویسنده، موسیقیدان و کارگردان ترکیه‌ای است و مجتبی مرادی بازگردانی‌اش را به عهده داشته است. این رمان با عنوان Huzursuzluk در سال ۲۰۱۷ چاپ شده است.

وی افزود: این رمان درباره داعش و حملات وحشیانه‌اش در مرز سوریه و ترکیه است. «بی قراری» درباره حوادث امروز خاورمیانه و چهره خودکامه داعشیان در برخورد با انسان‌های دیگر است. آثار زولفو لیوانه به ۳۴ زبان ترجمه شده اند. او در زمینه ادبیات، موسیقی و سینما بیش از ۳۰ جایزه ملی و بین المللی را در کارنامه دارد. به عنوان نمونه می توانم به جایزه بهترین آهنگساز سن‌رومئو، جایزه ادبی بالکان، جایزه بهترین نویسنده جدید بارنز اند نوبل آمریکا، جایزه بهترین کتاب سال ایتالیا و فرانسه و ... اشاره کنم.

این مدیر نشر در ادامه گفت: کتاب «بی‌قراری» از زاویه ادبیات به مساله جنگ و عشق، باور و یقین می‌پردازد. داستان رمان از دیدگاه افراد مختلف روایت می‌شود و البته دانای کل همه چیز را می‌داند اما قضاوتی نمی‌کند. شاهدان ماجرای رمان، هر یک داستان فریاد خاموش انسان‌ها را از زاویه دید خود تعریف می‌کنند. واقعیت هم با در هم قرار دادن قطعات پازل داستان، مشخص می‌شود.

فروهی در پایان گفت: این کتاب را به تازگی و برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران چاپ کرده‌ایم.

کد N1862337

وبگردی