آفتاب

تخصیص۹۱ درصد بودجه عمرانی دانشگاه‌ها در سال ۹۶

تخصیص۹۱ درصد بودجه عمرانی دانشگاه‌ها در سال ۹۶

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی در سال ۱۳۹۶ تخصیص داده شده است، از تخصیص ۹۱درصد بودجه عمرانی مراکز آموزش عالی و پژوهشی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عسکریان ابیانه در نشست مدیران عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور که در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری بودجه کل اعتبارات کشور ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است و سهم آموزش عالی از کل بودجه اعتبارات کشور در سال ۱۳۹۶، حدود دو و چهل و هفت صدم درصد بود که با کمک مسئولان دانشگاه‌های کشور، مجلس محترم شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه، خوشبختانه این سهم به دو و نه دهم درصد افزایش یافت.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، به ایجاد «تبصره متوازن» در بودجه اشاره کرد و افزود: این تبصره برای نخستین بار ایجاد شده و امیدواریم به تبصره دائمی تبدیل شود. در قانون برنامه سال ۱۳۹۷ این اجازه را یافته‌ایم که از اعتبارات استان‌ها نیز بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۲ میلیون و دویست هزار مترمربع فضای فیزیکی در سطح دانشگاه‌های کشور در حال ساخت است که ۴۵ درصد منابع آن توسط درآمدهای غیردولتی و بخش عمده آن توسط خیرین در دست احداث است.

دکتر ابیانه بر به کارگیری از روش‌های تشویقی در راستای استفاده از ظرفیت خیرین تأکید کرد و افزود: ارتباط با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌تواند در بهره‌مندی از ظرفیت خیرین مؤثر واقع شود.

در حاشیه این نشست دکتر عسکریان ابیانه از پروژه عمرانی کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت ایران بازدید کرد.

کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینی به مساحت ۳هزار و سیصد مترمربع و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع، شامل فضاهای آمفی تئاتر، نمایشگاه، اتاق سمینار، فضاهای تأسیساتی (موتورخانه و دیتاسنتر) و فضاهای تخصصی کتابخانه (مخازن بسته کتاب، قرائت‌خانه و سایت کامپیوتر) در دست احداث است.

همچنین در این نشست کارگاه آموزشی کاربری سطوح مدیریتی و عملیاتی سامانه نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سانع) با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر طرح‌های عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مکانیزاسیون فرآیند نظارت و ارزیابی پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها، کنترل بر عملکرد دستگاه‌ها و دانشگاه‌های ذیربط، ارائه گزارش‌های برخط از آخرین وضعیت پروژه‌ها، تجمیع اطلاعات فضای فیزیکی وضع موجود و کاهش خطاهای انسانی و فرآیندی با بهره مندی از نظام اطلاعاتی دارای مکانیزم راستی‌آزمایی از مزایای استفاده از سامانه نظارت بر طرح‌های عمرانی برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی است.

انتهای پیام

کد N1862064

وبگردی