آفتاب

آغاز پخش آزمایشی فیلم در سینماهای عربستان

آغاز پخش آزمایشی فیلم در سینماهای عربستان

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش از بازگشایی سینماهای عربستان به روی عموم در ماه آینده میلادی، در اقدامی آزمایشی امروز –چهارشنبه- قرار است فیلم آمریکایی «بلک پنتر» در یکی از سینماهای این کشور پخش شود.

پادشاهی محافظه‌کار عربستان سال گذشته میلادی ممنوعیت ۳۵ ساله بر فعالیت سینماها را به عنوان بخشی از اصلاحات در این کشور لغو کرد.

مقام‌های سعودی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کردند که نخستین سینمای این کشور طی سه دهه گذشته امروز در ریاض افتتاح خواهد شد.

اما مقام‌های نزدیک به دولت سعودی و رسانه‌های محلی این کشور هفته جاری اعلام کردند که پخش فیلم در این سینما در منطقه تجاری «ملک عبدالله» به صورت آزمایشی انجام خواهد شد و ماه آینده میلادی فعالیت این سینماها به صورت عمومی آغاز خواهد شد.

پیشتر روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» خبر داده بود که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در جریان سفر به آمریکا در لس‌آنجلس با مجموعه‌ای از روسای شرکت‌های رسانه و سرگرمی آمریکا از جمله «رابرت باب آلن ایگر» رئیس اجرایی شرکت «والت دیزنی» دیدار کرد و طرفین درباره همکاری در زمینه برنامه‌های سرگرمی،‌ فرهنگ و سینما گفت‌وگو کردند.

روزنامه «الحیات» چاپ لندن نیز از توافق عربستان و آمریکا برای ساخت ۴۰ سینما در این کشور خبر داد.

بر این اساس، اداره امور سرگرمی‌ها در عربستان سعودی و شرکت «ای‌ام‌سی» آمریکا بر سر افتتاح ۴۰ سالن سینما در ۱۵ شهر عربستان سعودی طی پنج سال آینده به توافق رسیدند.

 

کد N1861910

وبگردی