آفتاب

نماینده جنبش حماس در تهران: محمود عباس خواهان آشتی ملی نیست

نماینده جنبش حماس در تهران: محمود عباس خواهان آشتی ملی نیست

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه ما به دنبال یک راه‌حل مسالمت‌آمیز در مساله فلسطین هستیم، گفت: همچنان به مساله آشتی اصرار داریم اما رهبر تشکیلات خودگردان خواهان این آشتی نیست.

به گزارش ایسنا، خالد قدومی در نشست بررسی نقش راهپیمایی‌های بازگشت در تقابل با معامله قرن آمریکا، اظهار کرد:‌ در آستانه چهارمین هفته از مسیرها و راهپیمایی‌های بازگشت هستیم. این روزها فضای فلسطین عطرآگین به خون شهدا و جان‌فشانی‌هایی است که مردم فلسطین از خود نشان داده‌اند، برای اینکه رهایی فلسطین تحقق یابد و اشغالگر رخت بر بندد.

وی با اشاره به اینکه اسرا ستون و آرمان فلسطین هستند، گفت: شش هزار و 500 اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند و 48 اسیر هم حدود 20 سال است که در این زندان‌ها گرفتار بوده و ده‌ها تن دچار بیماری‌های مزمن هستند و ما برای آزادی این عزیزان تلاش می‌کنیم.

نماینده جنبش حماس در تهران خاطرنشان کرد: مقاومت به ما آموخته است که همواره ابزار و سازوکارهایی دارد که دشمن را غافلگیر می‌کند لذا بحث امروز ما در راهپیمایی‌های بازگشت و به صحنه آمدن فرزندان فلسطینی است که دشمن را غافلگیر کرده، دشمنی که شایعه می‌کرد مردم دیگر خسته شده و توجهی به پروژه مقاومت ندارند اما دیدند که تعداد بسیار زیادی از مردم فلسطین به راه افتاده و مرزهای ساختگی را در هم شکستند.

قدومی با تاکید بر اینکه مردم در صف مقاومت قرار گرفته‌اند، گفت: بنده می‌خواهم بگویم که ملت ما چه دلاورمردی‌هایی را رقم زده‌اند که واقعا وصف‌ناپذیر است. سرزمین غزه یک سرزمینی مانند کف دست است. کوه، دشت و دره ندارد که مردم بتوانند به عنوان پناهگاه از آن استفاده کنند با این حال دلاورمردان فلسطینی در مقابل تک تیراندازها قرار گرفته و به استقبال شهادت می‌روند و از آرمان خود دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی‌ها چهره پلید رژیم صهیونیستی را برای جهانیان برملا کرد، گفت: در دیداری که با دوستان اروپایی هم داشتیم علنا به ما می‌گویند که رژیم صهیونیستی شدیدا تحت فشار قرار داد چون این راهپیمایی‌ها مدنی است نه اینکه افراد نظامی در آن دخالت داشته باشند، اینها شهروندان فلسطینی هستند که در راهپیمایی‌ها مشارکت می‌کنند.

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه در خصوص موضع صریح جنبش‌های مقاومت در مورد آشتی ملی، گفت: رهبر تشکیلات خودگردان خواهان این آشتی نیست، محمود عباس این آشتی را نمی‌خواهد و هیچ جدیتی از خود نشان نمی‌دهد و عنایتی هم به مساله فلسطین ندارد.

قدومی تصریح کرد: جنبش حماس فردی به نام اسمایل هنیه را دارد که از سمت نخست‌وزیری کنار رفت برای اینکه مجال را برای آشتی باز بگذارد و در حال حاضر هیچ فردی از حماس در کابینه وجود ندارد و این مساله نشان از حسن نیت حماس دارد.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه ما پروژه مکتوبی هم در مورد سازمان آزادی‌بخش فلسطین و مجلس ملی داریم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد همه اینها کنار گذاشته شده و شخص محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان باید این اشتباهات را بپذیرد گرچه ما همچنان به مصالحه و آشتی اصرار داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما مخالف دخالت بیگان هستیم، گفت: در جای جای کشور اسلامی خودمان به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز بوده و مخالف راه‌حل نظامی هستیم.

قدومی همچنین در مورد مساله خط سازش هم بیان کرد: متاسفانه گزینه راهبردی آنها فعلا گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی است اما ما نیازمند کار جمعی و مشترک هستیم. برنامه نباید اینگونه باشد که بازگشت به مذاکرات داشته باشیم. ترامپ هم تا این لحظه فشاری را احساس نکرده و ما باید اقدامات عملی را نشان دهیم.

انتهای پیام

کد N1861888

وبگردی