آفتاب

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران: اگر عربستان به رفتارهایش ادامه دهد نابود می‌شود

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران: اگر عربستان به رفتارهایش ادامه دهد نابود می‌شود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه اگر عربستان به همین مسیر خود ادامه دهد، حتما نابود می‌شود، گفت: اهداف رژیم صهیونیستی از ابتدا کاملا واضح بوده و آن ریشه‌کنی مردم فلسطین، سیطره بر اراضی و انجام جنایات و کشتار است.

به گزارش ایسنا، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران طی سخنانی در نشست بررسی نقش راهپیمایی‌های بازگشت در تقابل با معامله قرن آمریکا، اظهار کرد: نظریه صهیونیستی از ابتدا مبتنی بر ریشه‌کن ‌سازی مردم فلسطین بوده است. در گذشته سرزمین فلسطین آباد بوده و مردم فلسطین در آن زندگی می‌کردند و یهودیان در این منطقه حضور زیادی نداشتند بنابراین اهداف جنبش صهیونیستی از ابتدا کاملا واضح بوده که به دنبال ریشه‌کن کردن مردم فلسطین، سیطره بر اراضی فلسطین، اخراج و انجام جنایت و کشتار و همچنین انجام هولوکاست بوده است و تمام طرح‌ها و برنامه‌هایی که انجام می‌شود هم در این راستا صورت می‌گیرد.

وی افزود: اولین و بزرگ‌ترین عملیات ریشه‌کنی مردم فلسطین موجب رانده شدن 78 درصد مردم از سرزمین خودشان شد. این مساله که با کمک انگلیسی‌ها انجام شد در قالب اعلامیه بالفور صورت گرفت. بعد از آن هم روندی را مبنی بر جلوگیری از بازگشت فلسطینیان اتخاذ کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اقدامات زیادی را برای ریشه‌کنی مردم فلسطین انجام داد، گفت: تا زمان حاضر تعداد اسرا یک میلیون و 100 هزار نفر بوده است که تقریبا در هر خانواده یک نفر و یا تمام اعضای خانواده به زندان افتاده بودند. از سال 2005 تاکنون هم این رقم سالانه هفت هزار نفر گزارش شده که در روز 20 نفر از مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

ابوشریف در ادامه اظهار کرد: حق بازگشت آوارگان فلسطینی در قطعنامه‌های بین‌المللی هم ثبت و مورد تاکید قرار گرفته است اما ما شاهد هستیم که مردم فلسطین بعد از اینکه از طرح‌های عربی ناامید شدند خود مسئولیت را بر عهده گرفتند، مساله فلسطین یک مساله عربی و اسلامی است. اخیرا شاهد برگزاری کنفرانس سران عرب بودیم که متاسفانه نتایج آن صفر بوده است زیرا حتی در مورد فلسطین صحبت نکردند و موضع کشورهای عربی بیشتر به رویکرد صهیونیست‌ها نزدیک بود تا مردم فلسطین به همین دلیل مردم فلسطین هم به طرح‌های عربی پشت کرده  و خود مسائل را عهده‌دار شدند.

وی خاطرنشان کرد: مردم فلسطین با تظاهرات و راهپیمایی‌ها حق بازگشت را به یاد دنیا آوردند. اکنون مردمی که در غزه هستند 70 درصد از زمین‌هایشان را از دست داده‌اند. این افراد خودشان صاحب زمین و ملک هستند اما اکنون در اردوگاه زندگی می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین بیان کرد: وضعیت اقتصادی در نوار غزه بسیار بد است. بانک‌ها ورشکسته شدند، کارمندان حقوق نگرفتند و گروه‌های جهادی حقوقی ندارند، حق آنها را یهودی‌ها تصاحب کردند و مردم فلسطین با دستان خالی مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام این اقدامات و توطئه‌ها انجام شده برای اینکه مردم فلسطین پرچم سفید را به اهتزاز در آورده و تسلیم شوند اما مردم فلسطین هرگز تسلیم نشدند و رژیم صهیونیستی را هم به رسمیت نشناختند و اکنون گروه‌های فلسطینی با این راهپیمایی‌ها می‌خواهند رژیم صهیونیستی را به چالش بکشند. پیروزی واقعی وقتی محقق می‌شود که فلسطین کاملا آزاد شود.

ابوشریف با اشاره به نزدیکی زمان انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، گفت: این تظاهرات‌ها در پی آن انجام شده و آمریکا هم قصد دارد سفارتش را در منطقه‌ای بنا کند که نه دولتی است و نه مشاع، بلکه ملک خصوصی فلسطینی‌هاست که از آنها غصب شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مورد رفتارها و اقدامات عربستان هم اظهار کرد: عربستان که خود را خادم‌الحرمین می‌داند باید به سومین حرم هم خدمت کند با توجه به ارتباطی که بین مسجدالحرام و مسجدالاقصی وجود دارد. طرحی که بن سلمان ولیعهد عربستان در پیش گرفته سلطه‌طلبی و فساد است و کسی که با آن همراه شود به زوال می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: عربستان مانند موشک به طرف نابودی پیش می‌رود و اگر به این مسیر ادامه دهد حتما نابود خواهد شد.

ابوشریف در مورد استراتژی گروه‌های فلسطینی در خصوص رفتارهای عربستان، گفت: پیام ما مشخص است. ما به ملت‌ها حسن ظن داریم اما هر کسی که دست خود را در دست رژیم صهیونیستی بگذارد رد کرده و نمی‌پذیریم. شاید مردم عربستان هم این مساله را نپذیرند اما حاکمان آنها چنین رفتار می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در پایان یادآور شد: سال گذشته کشورهای عربی 750 میلیارد دلار سلاح خریداری کردند اما از این میزان حتی یک گلوله هم به سمت رژیم صهیونیستی شلیک نشد و این یک آبروریزی است که عرب‌ها با دست خود عرب‌های دیگر را به قتل می‌رساندند. حتی این میزان خرید تسلیحات باعث ایجاد پنج میلیون فرصت شغلی در آمریکا شده است.

انتهای پیام

کد N1861887

وبگردی