آفتاب

عملکرد هیات‌های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مراکز آموزشی ارزیابی می‌شود

عملکرد هیات‌های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مراکز آموزشی ارزیابی می‌شود

معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از ابلاغ دستور العمل ارزیابی عملکرد هیات های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید شمس الدین هاشمی معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با اعلام این خبرگفت: این دستور العمل با هدف بررسی میزان تاثیر هیأت های استانی در تحقق اهداف نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مراکز آموزش عالی کشور و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها به منظور بهبود مستمر عملکرد هیأت‌های استانی، ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این دستور العمل، مبتنی بر آئین نامه " هیات استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت"، تدوین شده است، اظهار کرد: دستورالعمل مذکور شامل یک مقدمه و ۴ ماده است که در آنها اهداف ارزیابی، فرآیند ارزیابی، مراحل تکمیل کاربرگ های ارزیابی و شاخص‌های ارزیابی تشریح شده است.

هاشمی افزود: بر اساس این دستور العمل، عملکرد هیات های استانی در قالب ۹ شاخص اصلی از جمله: ساختار، مدیریت و وظایف دبیرخانه، کمیت و کیفیت بازدیدها و گزارش ها، ارزیابی درونی و تدوین برنامه های بهبود کیفیت، فرهنگ سازی و توانمندسازی، تعامل و همکاری در استان و مرکز، کارگروه های تخصصی، سامانه آموزش عالی، عملکرد بودجه ای، اطلاع رسانی و ۲۵ نشانگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، از جمله نکات قابل توجه در این دستورالعمل را اختصاص ۱۰ امتیاز به فعالیت های خاص و خلاقانه در هیات های استانی برشمرد که در راستای تشویق آنها به نوآوری در روش ها و شیوه های نظارت و ارزیابی طراحی شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، هاشمی افزود: برای انجام نخستین دوره ارزیابی عملکرد هیات های استانی با توجه به دستورالعمل مورد اشاره، مقرر شده است هیات های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، کاربرگ های مربوطه را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تکمیل و به مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم ارسال کنند و نتایج ارزیابی نیز تا پایان تیر ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1861848

وبگردی