آفتاب

تیم امنیت بین الملل وارد دوما شد

تیم امنیت بین الملل وارد دوما شد

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «بشار جعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که یک تیم امنیتی بین‌المللی روز گذشته –سه‌شنبه- از دوما در سوریه دیدار کرد.

این دیدار پیش از بازدید امروز کارشناسان بین‌المللی سلاح شیمیایی از دوما برای تحقیق درباره حمله شیمیایی ادعایی اخیر در این شهر انجام شده بود.

جعفری که در جلسه نشست شورای امنیت سخنرانی می‌کرد، گفت که یک تیم امنیتی بین‌المللی روز گذشته –سه‌شنبه- برای ارزیابی وضعیت امنیتی دوما وارد این شهر شده‌اند تا بررسی کنند در صورتی شرایط مناسب است، ماموریت انجام تحقیقات امروز در این شهر انجام شود.

وی افزود: «حکومت سوریه هرآنچه در توان داشت، برای تسهیل این ماموریت انجام داده است.»

جعفری تصریح کرد که کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح اتمی در انتظار چراغ سبز شورای امنیت برای آغاز تحقیقات خود در زمینه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما در غوطه شرقی هستند.

«هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن معتقد است که کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی وارد محل حمله شیمیایی در دوما نمی‌شوند.

نائورت ادعا کرد که واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد از گاز کلر و سارین در حمله شیمیایی در غوطه شرقی دمشق استفاده شده است.

 

کد N1861822

وبگردی