آفتاب

برادرکشی ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان

برادرکشی ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ذوب‌آهن اصفهان روز گذشته موفق شد در دیدار با لوکوموتیو تاشکند با تساوی خارج از خانه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کند و بدین ترتیب همانگونه که از قبل مشخص بود، در این مرحله به مصاف استقلال تهران خواهد رفت.

تقابل دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان دو نماینده کشورمان اتفاق جالب و جذابی خواهد بود، به همین بهانه به سراغ اتفاقات مشابهی رفتیم که پیش از این دوبار اتفاق افتاده بود.

 

ذوب‌آهن - مس کرمان؛ لیگ قهرمانان آسیا سال 2010 - مرحله یک هشتم نهایی

ذوب‌آهن اصفهان به عنوان سرگروه به مرحله بعدی صعود کرده بود و مس کرمان تیم دوم گروه خودش شد و طبق قوانین آن دوره از رقابت‌ها بازی‌ها تک بازی و به میزبانی تیم‌های سرگروه برگزار می‌شد. تقابل ذوب‌آهن با مس کرمان در اصفهان و ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد.

سرمربی مس کرمان لوکا بوناچیچ و سرمربی ذوب‌آهن ابراهیم‌زاده بود. در آن دیدار ذوبی‌ها موفق شدند با گل ایگور کاسترو در دقیقه 84 به پیروزی برسند و راهی مرحله بعد شوند.

ذوبی‌ها در مرحله بعدی این رقابت‌ها با شکست 3-2 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی حذف شدند.

 

سپاهان - استقلال تهران؛ لیگ قهرمانان آسیا سال 2012- مرحله یک هشتم نهایی

در آن سال هم قانون تک بازی به میزبانی تیم سرگروه برقرار بود و بدین ترتیب ورزشگاه فولادشهر بازهم میزبان تقابل آسیایی ایرانی‌ها بود.

استقلال با پرویز مظلومی به عنوان تیم دوم گروه خود صعود کرد تا برابر سپاهان سرگروه قرار بگیرد. در آن دوره آبی‌ها با هدایت مظلومی در رقابت‌ها حاضر بودند و سرمربی سپاهان هم زلاتکو کرانچار بود.

سپاهانی‌ها با دو گل برونو سزار در دقیقه 8 و محسن بنگر در دقیقه 35 با 2-0 استقلال را شکست دادند و به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کردند.

سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها برابر الاهلی عربستان قرار گرفت و با شکست 4-1 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

کد N1861773

وبگردی