آفتاب

تحولات اخیر خاورمیانه بر روند تحقق ثبات در عراق اثر می‌گذارد

تحولات اخیر خاورمیانه بر روند تحقق ثبات در عراق اثر می‌گذارد

به گزارش ایلنا، «سید عمار حکیم» رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا، گفت کشورها باید مشکلات را با زبان گفتگو حل کنند.

وی همچنین در رابطه با احتمال تاثیر تحولات اخیر خاورمیانه بر روند تحقق ثبات در عراق، ابراز نگرانی کرد.

«برت مک گورک» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا و «اندرو پیک» دستیار معاون وزیر امور خارجه این کشور با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با  «سید عمار حکیم» دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز تحولات اوضاع امنیتی_سیاسی عراق رایزنی شد.

«سید عمار حکیم» بر ضرورت وجود برنامه‌ای شفاف برای مرحله پیش رو در عراق اشاره کرد که از دل آن یک دولت، بر اساس اغلبیت ملی و خواسته مردم عراق، تحت زمانبندی قانونی و  به منظور ارائه خدمات مناسب پدید آید.

وی تاکید کرد: «جریان حکمت ملی از توازن و برابری مردم، ایجاد نهاد‌ها، تحقق توسعه اقتصادی، مبارزه با فساد، خدمت رسانی، ایجاد روابط حسنه با کشورهای منطقه و جهان و در نهایت اجتناب عراق از درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می‌کند.»

رئیس تحالف ملی شیعیان عراق با اشاره به اینکه مسیر تحولات خاورمیانه، امنیت و صلح این منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد، تصریح کرد: «ممکن است سایه این تحولات بر روند تحقق ثبات در عراق تأثیر داشته باشد؛ از این رو عراق خواهان توجه کشورها به زبان گفتگو و تفاهم، به منظور حل مشکلات است.»

کد N1861497

وبگردی