آفتاب

درآمدزایی دانشگاه آزاد از محل تجاری‌سازی در بودجه 97

درآمدزایی دانشگاه آزاد از محل تجاری‌سازی در بودجه 97

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی از محل تجاری‌سازی در بودجه 97 خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر بیژن رنجبر در نشست با رؤسای پژوهش و فناوری استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه پژوهش در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است، گفت: انتظارات و توقعات از معاونت پژوهش و فناوری به دلیل اهمیت فوق‌العاده آن بالا رفته و وظایف و تعهدات این معاونت نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه هر ساله 90 درصد از درآمد دانشگاه از محل شهریه تأمین می‌شد، به تفاوت قابل ملاحظه بودجه سال 97 در قیاس با سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: بر اساس این بودجه‌بندی باید درصدی از درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از محل تجاری‌سازی و فناوری تأمین شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معاونان پژوهش و فناوری استان‌ها و واحدهای دانشگاهی باید منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت تجاری‌سازی سوق دهند و وابستگی این دانشگاه به شهریه را تا حد امکان کاهش دهند.

دکتر رنجبر با تأکید بر اینکه قطار دانشگاه آزاد اسلامی باید در ریل علم و فناوری حرکت کند، خاطرنشان کرد: دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روی این موضوع تأکید ویژه دارند و پیگیر روند پژوهشی دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه نخبگان فاقد مدرک تحصیلی نیز جذب دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند، گفت: معاونت پژوهش و فناوری از تمامی افراد نخبه و پژوهشگر برای پیشرفت علم و فناوری و حل مشکلات جامعه دعوت به همکاری می‌کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: آن چیزی که اهمیت ویژه‌ای دارد و بارها از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده، ایجاد امید و انگیزه در بین جوانان، مردم و کشور است و ما وظیفه داریم با جذب نخبگان و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه ناامیدی را از بین ببریم.

انتهای پیام

کد N1861366

وبگردی