آفتاب

هنوز 10 هزار مین در میادین مین کرمانشاه باقی است

هنوز 10 هزار مین در میادین مین کرمانشاه باقی است

فرمانده قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش در غرب کشور از وجود حدود 10 هزار مین در میادین مین استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امیر سرتیپ فرهاد آریانفر در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت پاکسازی میادین مین استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: با وجود پاکسازی‌های صورت گرفته، در حال حاضر حدود دو درصد میادین مین استان به دلیل نزولات جوی زیر خاک مدفون شده و کار پاکسازی آنها به طور کامل انجام نشده است.

آریانفر با بیان اینکه دو درصد میادین مین باقیمانده در استان کرمانشاه در غرب، شمال غرب و جنوب این استان قرار دارند، اضافه کرد: در این میادین مین حدود 10 هزار مین خنثی نشده وجود دارد که آمار زیادی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور افزود: گاهی بر اثر نزولات جوی مین‌های مدفون شده در میادین مین جابجا شده و به سطح زمین آمده و این امر انفجار گاه و بی گاه مین در میادین مین را در استان کرمانشاه اجتناب ناپذیر کرده است.

وی اشاره ای هم به آمار گاه و بی گاه انفجار مین در میادین مین استان کرمانشاه داشت و افزود: 13 فروردین امسال میادین مین استان کرمانشاه آخرین قربانی خود را در ارتفاعات "آق داغ" این استان گرفت و یکی از سربازان ارتش در این محل به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

آریانفر با اشاره به محول شدن کار پاکسازی میادین مین به قرارگاه پاکسازی وزارت دفاع، افزود: با این حال ارتش هم در این زمینه ورود دارد.

انتهای پیام

کد N1861289

وبگردی