آفتاب

احتمال توقف ارسال تجهیزات موشکی مسکو به واشنگتن

احتمال توقف ارسال تجهیزات موشکی مسکو به واشنگتن

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری روگوزین»، نماینده نخست‌وزیر روسیه، امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که این کشور ارسال تجهیزات موتورهای موشکی به ایالات متحده را ملغی می‌کند. این تصمیم در راستای احتمال اتخاذ تصمیم مشابه از سوی آمریکا اتخاذ می‌شود. اما تاکنون چنین تصمیمی هنوز عملی نشده است.

روگوزین در پاسخ به پرسش خبرنگار آر‌بی‌سی در این‌باره گفت: «اما چه می‌شود گفت؟ این‌که ارسال تجهیزات موشکی به ایالات متحده را متوقف می‌کنیم؟ می‌شود چنین کرد. اما باید محاسن و معایب چنین اقدامی را بسنجیم و سیاست نابی را تشخیص دهیم که باعث می‌شود کسی با عمل‌گرایی اقتصادی به خودش آسیب بزند.»

هفته گذشته، رؤسای فراکسیون‌ها در مجلس دومای روسیه که در مقامی پایین‌تر از شورای فدراسیون قرار دارد، به همراه «ویاچسلاف وولودین»، رئیس مجلس دوما، پیش‌نویس طرحی را مطرح کردند که بر اساس آن پاسخی بالقوه به تحریم‌های روسیه و سیاست‌های ضدروس درنظر گرفته شد.

بر اساس سند اقدام‌های جدید علیه روسیه که در اوایل ماه جاری میلادی به تصویب رسید، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳۸ کارآفرین، مقام‌های ارشد و شرکت روس را به فهرست تحریم‌های این سازمان، در راستای اتهام «اقدام‌های خصمانه» این کشور در جهان، افزود.

«ویکتور وکسلبرگ»، رئیس گروه رنووا، «اولگ دریپاسکا»، از غول‌های صنعت فولاد روسیه، «الکسی میلر»، از رؤسای شرکت گازپروم، «سلیمان کریموف»، تاجر روس و «آندره کوستین» بانکدار آمریکایی، از جمله کسانی هستند که به فهرست جدید این تحریم‌ها اضافه شده‌اند.   

کد N1861240

وبگردی