آفتاب

اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی قواعد بازی را تعیین کند/ انتظار داریم ایران پاسخ حمله اسرائیل تی-۴ بدهد

اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی قواعد بازی را تعیین کند/ انتظار داریم ایران پاسخ حمله اسرائیل تی-۴ بدهد

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، روز دوشنبه معاون سید حسین نصر الله رهبر حزب الله لبنان گفت: «ایران حمله علیه پایگاه نظامی‌اش در سوریه را که توسط اسرائیل انجام گرفته تلافی خواهد کرد.»

شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با المیادین گفت: « اسرائیل با بمباران تیفور می‌خواست موازنه‌ای ایجاد کند و نشان دهد که قواعد درگیری را کنترل می‌کند. این برای ما قابل قبول نیست. ما انتظار داریم ایران علیه اسرائیل پاسخ بدهد اما نمی‌دانیم ماهیت یا جزییات آنچه خواهد بود. »

وی افزود: « بمباران یک هدف مشخص، نشان داد اسرائیل آماده یک جنگ همه جانبه نیست و سعی می‌کند بین جنگ‌ها لشکرکشی کند. محور مقاومت به اسرائیل اجازه نمی‌دهد تحرکاتش در سوریه بی‌پاسخ بماند.»

بر اساس این گزارش، اسرائیل از اظهارنظر درباره حمله به تیفور که هفته گذشته روز دوشنبه انجام گرفته بود خوددارری کرده بود. دو تن از مقام‌های آمریکایی بر نقش اسرائیل تاکید کرده و گفته بودند که واشنگتن از این حمله خبر داشت. با این وجود یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی روز گذشته در مصاحبه با نیویورک‌تایمز مسئولیت حمله را از جانب اسرائیل پذیرفت و گفت «این اولین بار بود که اسرائیل جان ایرانی‌ها و تاسیسات آن‌ها را مستقیما هدف قرار می‌داد.»

شیخ نعیم قاسم درباره حمله آمریکا به سوریه هم گفت: « آمریکا جزییات و زمان‌بندی و اهداف حمله هوایی ائتلاف سه‌گانه آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه را به روسیه داده بود و این به آن معناست که آن‌ها هم خواستار یک جنگ تمام عیار نیستند.»

وی گفته اقدام نظامی آن‌ها تاثیرات محدودی داشته و تنها سه زخمی برجای گذاشته است. اهدافی که مورد حمله قرار گرفته هم قبلا بمباران شده بود. 

شیخ قاسم گفت: «حزب الله از فلسطینی‌ها و تظاهراتی که در غزه در جریان است حمایت می‌کند. حزب الله از مقاومت فلسطینی‌ها حمایت مالی و نظامی می‌کند.»

کد N1861011

وبگردی