آفتاب

اذعان یکی از مقام‌های ارشد اسرائیل به نقش رژیم صهیونیستی در حمله به پایگاه تی-۴

اذعان یکی از مقام‌های ارشد اسرائیل به نقش رژیم صهیونیستی در حمله به پایگاه تی-۴

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، یکی از مقام‌های ارشد وزارت جنگ اسرائیل مسئولیت حمله به پایگاه هوایی تی-۴ در سوریه را به عهده گرفت. 

این مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با نیویورک تایمز اذعان کرد: « درحمله به پایگاه هوایی تی-۴ در حمص سوریه که هفته گذشته انجام گرفت هدف نیروها و تاسیسات ایرانی بودند.»

وی در مصاحبه با توماس فریدمن تحلیل‌گر روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد: «این حمله که گفته می‌شود در آن هفت ایرانی به شهادت رسیده‌اند اولین حمله‌ای است که ایرانی‌ها را نشانه گرفته است.»

این افسر وزارت جنگ اسرائیل در اقدامی مسئولیت حمله از جانب اسرائیل را پذیرفت و گفت: « این اولین بار است که شاهدیم ایران اقدامی علیه اسرائیل می‌کند و از نیروهای مورد حمایت خود استفاده نمی‌کند. این دوره جدیدی را به روی ما گشوده است.»

بر اساس این گزارش، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پیش‌تر در بیانیه‌ای مدعی شده بود پهپادی حامل مواد منفجره با هدف یک حمله تروریستی در خاک اسرائیل وارد شده است. 

در این گزارش، نیویورک تایمز به شهید مهدی دهقان یکی از شهدای حمله اسرائیل به تی-۴ سوریه اشاره کرده و گفته شده او رییس واحد پهپاد در سپاه قدس انقلاب اسلامی بوده است. 

فریدمن در این گزارش گفته توجه جهان از این حمله به سمت حمله آمریکا به سوریه معطوف شد و مشخص نشد چطور این حمله تنش‌ها بین ایران و اسرائیل تقویت کرده است. 

به گزارش نیویورک تایمز، وزارت جنگ اسرائیل مدعی است که خود را برای حمله انتقام‌جویانه ایران آماده کرده است. اگر چنین حمله انتقام‌جویانه‌ای علیه اسرائیلی‌ها انجام بگیرد تنش‌ها در شرایط بحرانی منطقه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، صبح روز ۲۰ فروردین، حمله‌ای به پایگاه هوایی تی-۴ در استان حمص صورت گرفت که مقام‌های روسیه و سوریه به سرعت، اسرائیل را مسئول انجام این حمله دانستند اما سران رژیم صهیونیستی تا امروز دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده بودند.

کد N1860928

وبگردی