آفتاب

اسد نمی‌تواند بخشی از فرآیند صلح در سوریه باشد

اسد نمی‌تواند بخشی از فرآیند صلح در سوریه باشد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، امروز -دوشنبه- گفت که بحران سوریه نیاز به مذاکره میان تمام قدرت‌های منطقه دارد. وی مدعی شد که نمی‌تواند تصور کند کسی که تسلیحات شیمیایی را علیه مردم خود به کار می‌گیرد بتواند بخشی از این فرآیند باشد.

اشاره هایکو ماس به ادعای حمله دولت سوریه با تسلیحات شیمیایی به شهر دوما، در جنوب این کشور، است. دمشق بارها این اتهام‌ها را رد کرده است.

ماس در پاسخ به این پرسش که آیا «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه، می‌تواند بخشی از راه‌حل برای بحران در سوریه باشد چنین ادعایی را مطرح کرد.

وی هنگام ورود به اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «راه‌حل بحران سوریه باید تمام طرف‌هایی را که بر این منطقه تاثیر می‌گذارند، در بر گیرد. نمی‌توان تصور کرد که کسی که با سلاح شیمیایی به جنگ مردم خود می‌رود، جزئی از این راه‌حل باشد.»

آمریکا بامداد شنبه با همراهی بریتانیا و فرانسه و با ادعای واکنش به حملات شیمیایی ادعایی در شهر دوما، سوریه را هدف حمله قرار داد. در جریان این تهاجم، منطقه برزه دمشق که یک مرکز پژوهش‌های علمی در آن واقع شده است، هدف قرار گرفت.

 

کد N1860369

وبگردی