آفتاب

۱میلیون قالیباف پشت نوبت بیمه/ قانون بیمه کامل اجرایی نشد

۱میلیون قالیباف پشت نوبت بیمه/ قانون بیمه کامل اجرایی نشد

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه یک میلیون از شاغلان صنعت فرش بیمه نیستند، گفت: فقط ۳۲۰هزار نفر قالیباف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید کارگر در مراسم انعقاد تفاهم نامه با صندوق بیمه روستائیان و عشایر گفت: بیمه شاغلان صنعت فرش اتفاق مهمی است که در سال حمایت از کالای ایرانی می افتد به دلیل اینکه فرش در دسترس ترین محصول خانوار روستایی است و حمایت از آن مهم است.

وی گفت: قانون بیمه شاغلان صنعت فرش و صنایع دستی در مجلس به تصویب رسیده اما به دلیل اینکه سالانه اعتباری باید اختصاص داده شود که متاسفانه این امر در برخی از استانها اتفاق نیفتاده، نتوانسته ایم تعداد زیادی از این افراد را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

کارگر تصریح کرد: تمامی قالیبافان خواسته به حقی دارند که آن نیز بهره مندی از بیمه اجتماعی است و ما سعی کردیم با انعقاد تفاهم نامه با صندوق روستائیان و عشایر، این خواسته آنها را محقق کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ هزار نفر از قالیبافان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: مابقی این افراد که حدود یک میلیون نفر می شوند از بیمه برخوردار نیستند و بر همین اساس فرصتی که صندوق روستائیان برای ما ایجاد کرد می تواند کمک مهمی در تامین بیمه اجتماعی این افراد باشد.

وی افزود: با پوشش بیمه افراد شاغل در صنعت فرش دستباف، این افراد از خدمات صندوق روستائیان و عشایر بهره مند می شوند.

کد N1860314

وبگردی