آفتاب

اگر مجوز راهپیمایی بدهند، در آن پرشور شرکت می‌کنیم

اگر مجوز راهپیمایی بدهند، در آن پرشور شرکت می‌کنیم

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین) در این نشست گفت: راهپیمایی روز جهانی کارگر تریبون بیان مشکلات صنفی است و در این روز کارگران و بازنشستگان صدای مظلومیت خود را به گوش مسئولان می‌رسانند.

او با بیان اینکه برای راهپیمایی در روز کارگر درخواست صدور مجوز داده‌ایم، در ادامه اظهار داشت: در صورتی که این مجوز به کارگران استان داده شود با حضوری پررنگ راهپیمایی می‌کنیم.

او گفت: جامعه کارگری شاغل و بازنشسته امروز با مشکلات زیادی همانند بیکاری و تعدیل نیرو، چالش‌های معیشتی و بیمه و درمان وغیره .. روبرو هستند.

به گفته وی، در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی تعیین شده باید با یک عزم جدی برای حل مشکلات کارگری در استان اقدام شود تا بتوان با رفع نگرانی فعالان این عرصه به کیفیت بخشی در تولید کمک کرد.

کریمی بیان کرد: تعدیل نیرو در برخی واحدهای صنعتی، بند «ز» تبصره هفت قانون بودجه و واریز بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان از این منابع به خزانه، هزینه درمان در بیمارستان‌های غیردولتی از مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری است که از استاندار محترم برای پیگیری آن انتظار همکاری داریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر یادآور شد: در شرایطی که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مطالبات دولتی داریم کسی این موضوع را پیگیری نمی‌کند و در آستانه روز کارگر انتظار داریم رویکرد مسئولان حل مشکلات کارگران باشد.

کریمی در ادامه از درخواست کارگران استان برای راهپیمایی در روز جهانی کارگر برای بیان مشکلات خود خبر داد و گفت: طبق قانون می‌توانیم این راهپیمایی را برگزار کنیم و در فضایی آرام و صمیمی درخواست‌های منطقی و مشکلات کارگران را مطرح کنیم.

بازنشستگان قادر به تامین مخارج زندگی خود نیستند

در ادامه عزیزالله اسدی (رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین) اظهارداشت: مخارج بازنشستگان در این دوره بسیار سنگین است و اگر مستمری بازنشستگی آن‌ها با تاخیر پرداخت شود با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

وی اضافه کرد: حدود ۵۱ هزار بازنشسته در استان داریم که اگر به آن‌ها توجه نشود قادر به تامین مخارج زندگی خود نیستند.

اسدی یادآورشد: در سال گذشته بیش از یک هزار بازنشسته فوت کردند و بسیاری نیز به دلیل مشکلات معیشتی آن شادابی لازم را ندارند که باید برای آن فکر کنیم.

بیش از ۶۵ واحد صنعتی در استانبا بحران مواجهند/از مسئولان انتظار رفع مشکلات را داریم

محسن امانی (رئیس کانون شوراهای اسلامی کاراستان قزوین) هم اظهار داشت: هرچند مشکلات واحدهای صنعتی از دولت‌های گذشته به ارث رسیده اما از مسئولان انتظار حل آن‌ها را داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۶۵ واحد صنعتی در استان قزوین با بحران مواجهند و هرچند در جلسات متعدد تصمیمات زیادی برای حل برخی از آن‌ها اتخاذ شده اما در عمل کاری صورت نگرفته و مصوبات اجرا نشده است.

امانی یادآور شد: متاسفانه برخی کارفرمایان با ایجاد بحران‌های صوری تلاش می‌کنند تا برخلاف واقعیت نشان دهند که مشکل دارند و با این توجیه نیروهای خود را تعدیل و از پرداخت حقوق نیز خودداری می‌کنند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین اظهارداشت: بخشی از مشکلات واحدهای بحرانی استان با دعوت از کارفرمایان و تشکیل جلسات گفتگوی رودر رو قابل حل است.

وی بیان کرد: در زمینه روابط کار هیچ مشکلی نداریم و جلسات سه‌جانبه در استان به خوبی برگزار می‌شود.

کارگران بازوان توانای دولت در چرخه اقتصاد هستند

سیدعلی فخار (رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان قزوین) هم گفت: کارگران بازوان توانای دولت در چرخه اقتصاد هستند و توجه به تشکل‌های کارگری می‌تواند دغدغه این گروه را کمتر کند.

وی بیان کرد: تشکل‌های کارگری به عنوان دپارتمان جامعه کارگری هستند که با آسیب‌شناسی مشکلات و ارائه راهکار می‌توانند در تصمیم‌گیری مسئولان برای حل مشکلات تاثیرگذار باشند.

فخار اضافه کرد: بخشی از مشکلات امروز جامعه کارگری ناشی از سیاست‌های غلط مدیران گذشته است که امروز باید با عزم جدی برای رفع تنگنا‌ها اقدام کرد.

کد N1860286

وبگردی