آفتاب

بیانیه پایانی اجلاس سران عرب در ظهران

بیانیه پایانی اجلاس سران عرب در ظهران

به گزارش ایلنا، بیست و نهمین اجلاس اتحادیه عرب که با حضور سران ۲۱ کشور عربی در شهر «ظهران» عربستان سعودی برگزار شد، با انتشار بیانیه‌ای، به کار خود خاتمه داد.

بیست و نهمین اجلاس سران کشورهای عربی بدون حضور امیر قطر و سلطان عُمان برگزار شد.

اتحادیه عرب در این بیانیه به مسائلی از جمله حقوق مردم فلسطین، اختلاف میان کشور‌های عربی، چیزی که از آن به عنوان «دخالت ایران در امور کشور‌های منطقه» یاد می‌شود و حمله شیمیایی در سوریه پرداخته شده است.

فلسطین: سران اتحادیه عرب بر حقوق مردم فلسطین بر سرزمین خود تاکید کرده و از مالکیت فلسطین بر بیت‌المقدس حمایت کردند.

اتحادیه عرب همچنین از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس انتقاد کرده و از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قدس تمجید کرد.

ایران: سران اتحادیه عرب با حمایت از اقدامات بحرین و عربستان، تصویب تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را خواستار شدند. آنها مدعی شدند ایران در امور کشور‌های منطقه دخالت می‌کند. ادعای بی‌اساسی که مدرکی برای ان ارائه نمی‌کنند.

یمن: در این بیانیه سران اتحادیه عرب حمله موشکی یمن به عربستان را محکوم کرده و از عملیات عربستان و متحدانش در حمایت از رییس‌جمهوری برکنار شده و فراری یمن، استقبال کردند.

سوریه: سران کشور‌های عربی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را محکوم کرده و برخورد جامعه بین‌المللی با چنین جنایاتی را خواستار شدند. آنها همچنین حل مساله سوریه از راه دیپلماسی را خواستار شدند.

کد N1860010

وبگردی