آفتاب

تماس تلفنی دیپلمات آمریکایی با وزیر خارجه عراق درباره حمله اخیر به سوریه

تماس تلفنی دیپلمات آمریکایی با وزیر خارجه عراق درباره حمله اخیر به سوریه

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «جان سالیوان» قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا، امروز- یکشنبه- طی تماسی تلفنی با «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و تحولات اخیر در سوریه گفت‌وگو کرد.

دفتر وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد، سالیوان با ارائه جزئیاتی درباره عملیات نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه، خاطرنشان کرد که طی این حمله سه پایگاه ویژه سلاح‌های شیمیایی هدف قرار گرفت و واشنگتن تاکید داشت که از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری شود.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه عراق نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، دیدگاه کشورش در قبال حل و فصل بحران سوریه را تشریح و تأکید کرده است که ملت سوریه تصمیم‌گیرنده نهایی درباره سرنوشت کشورشان هستند.

ابراهیم الجعفری خاطرنشان کرد، عراق تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را از سوی هر طرفی که باشد، رد می‌کند به‌ویژه این‌که عراق، خود پیش از این، از استفاده این تسلیحات آسیب دیده است.

طبق این گزارش، بامداد شنبه آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش، بریتانیا و فرانسه حمله موشکی و محدود آمریکا با همراهی انگلیس و فرانسه به اهدافی در سوریه صورت گرفت.  این تجاوز نظامی به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق انجام شد در حالی‌که هیچ منبع مستقلی تاکنون موضوع استفاده از سلاح شیمیایی را تایید نکرده است.

کد N1859824

وبگردی