آفتاب

اوضاع سوریه در حال حاضر +عکس | واکنش مردم سوریه بعد از حمله 50 دقیقه ای آمریکا

اوضاع سوریه در حال حاضر +عکس | واکنش مردم سوریه بعد از حمله 50 دقیقه ای آمریکا

اوضاع سوریه در حال حاضر | ساعتی پس از حمله 50 دقیقه ای آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، اوضاع در شهرهای مختلف سوریه در حال خاضر آرام و تحت کنترل گزارش می شود. خبرها تظاهرات مردم دمشق در واکنش به حمله آمریکا حکایت دارند. اوضاع در شهرهای مورد هدف حمله آمریکا -حسکه، لاذقیه، طرطوس و حلب سوریه - نیز عادی گزارش می شود. آخرین جزییات را در ادامه بخوانید...

خبرنگار العالم گزارش داد: اهالی دمشق در اعتراض به تجاوز سه گانه به کشورشان در میدان امویین تظاهرات کردند. همچنین تلویزیون سوریه اوضاع شهرهای حسکه، لاذقیه، طرطوس و حلب را عادی و آرام روایت کرد. این شبکه تلویزیونی تاکید کرد: سانا: هر چیزی که رسانه ها درباره حمله مشترک آمریکا، انگلیس و فرانسه به 9 هدف در سوریه گفته اند، دروغ محض است.

تلویزیون سوریه دقایقی پس از آغاز حمله سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به نقاطی نظامی در سوریه،‌ از مقابله پدافند هوایی با این تهاجم خبر داد.

تلویزیون سوریه ضمن اعلام اینکه وضعیت در استان‌های حسکه (شمال شرق)‌، لاذقیه (شمال غرب)، طرطوس (غرب) و حلب (شمال) آرام و طبیعی است از مقابله با موشک‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس در استان حمص خبر داد.

اوضاع فرودگاه دمشق


تلویزیون الاخباریه ضمن اعلام اینکه با چندین موشک کروز و تام‌هاوک در آسمان دمشق مقابله شده است، هدف گرفته شدن فرودگاه بین‌المللی دمشق و همچنین هدف قرار گرفته شدن مرکز پژوهش‌های علمی در مصیاف (در حماة) را تکذیب کرد.

بنا بر این گزارش، پدافند هوایی سوریه با حملات به نقاطی در استان حمص نیز مقابله کرده و تلویزیون این کشور اعلام کرد که  تا این لحظه (تنظیم خبر) با تجاوز سه‌گانه آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی مقابله شده و هیچ خسارتی در استان حمص ایجاد نشده است. 

سرنگونی موشک های آمریکا


به گفته این شبکه سوری، تا این لحظه (تنظیم خبر) 13 موشک مهاجم در منطقه الکسوه ساقط شده است و از جمله نقاطی که هدف گرفته شده، مرکز پژوهش‌های «برزه» است.

اهداف حمله موشکی آمریکا


منابع خبری گفته اند که مرکز پژوهش‌های علمی، مراکزی وابسته به گارد ریاست جمهوری و چند مرکز نظامی در سوریه هدف حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس قرار گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز شنبه از آغاز حملات مشترک کشورش با انگلیس و فرانسه به نقاطی در سوریه خبر داد.

دقایقی بعد تلویزیون سوریه از مقابله با موشک‌های مهاجم خبر داد و اعلام کرد که تجاوز آمریکایی به این کشور با همراهی انگلیس و فرانسه آغاز شده است.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که بین 100 تا 120 موشک به اهداف نظامی در سوریه شلیک شده است و طبق گفته شبکه المیادین، این حمله 50 دقیقه طول کشید.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد، ائتلاف غربی «مراکز پژوهش‌های علمی، پایگاه‌های نظامی، مقرهایی وابسته به گارد ریاست جمهوری، لشگر چهارم در دمشق و اطراف آن» را هدف قرار داده است.

تلویزیون سوریه نیز تایید کرد که مرکز پژوهش‌های علمی در برزه در شمال شرق دمشق هدف قرار گرفته است.

به گفته برخی منابع میدانی، گفته می‌شود برخی حملات اهدافی وابسته به حزب‌الله را نیز هدف قرار داده است.

عکس: اوضاع سوریه


کد N1858859

وبگردی