آفتاب

حال و هوای دمشق در پی تهدید ترامپ برای حمله به سوریه

حال و هوای دمشق در پی تهدید ترامپ برای حمله به سوریه

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، پس از تهدید‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دولت سوریه خود را آماده حمله نظامی کرده است. دونالد ترامپ در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق، تهدید کرده که به اهدافی در سوریه حمله خواهد کرد.

منابع دولتی در سوریه گزارش دادند که نهادهای دولتی و نظامی بسیاری در دمشق در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. بسیاری از اداره‌ها شمار کارمندان حاضر در محل کار خود را کاهش داده‌اند.

طبق این گزارش، در روزهای اخیر آمد و رفت در خیابان‌های دمشق به طرز چشمگیری کاهش یافته است. نیروهای نظامی سوریه در پایگاه‌های خود مستقر شده‌اند.

«ابراهیم» جوانی ۲۹ ساله ساکن دمشق به خبرگزاری آلمان گفته است ساکنان این شهر نگران و وحشت‌زده هستند. به گفته ابراهیم، برخی بعد از تاریک شدن هوا از خانه بیرون نمی‌روند چون فکر می‌کنند حمله موشکی یا بمباران در شب یا ساعات تاریک شبانه‌روز خواهد بود. البته همه مانند ابراهیم فکر نمی‌کنند.

زنی که خانه‌اش در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری است به خبرگزاری آلمان گفته است زندگی در این شهر «کم‌ و بیش» عادی است. او تهدید ترامپ به حمله نظامی را «تبلیغ سیاسی» خوانده است.

یک دانشجو که نخواسته نامش ذکر شود هم به خبرگزاری آلمان گفته است که نگران نیست چون اساس اتهام‌های ترامپ «دروغ و اخبار ساختگی» هستند. این جوان گفته است زندگی روزمر‌ه او طبق روال عادی در جریان است.

در شماری از پایگاه‌های ارتش سوریه نیروهای روس مستقر هستند. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه  است که حمله صحنه‌سازی مخالفان با کمک سازمان امنیت یک کشور خارجی بوده است.

 

 

کد N1858793

وبگردی