آفتاب
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران عنوان کرد؛

تاثیر مثبت روابط متقابل فرهنگی بر آگاهی‌های تمدنی نسل‌های جوان

تاثیر مثبت روابط متقابل فرهنگی بر آگاهی‌های تمدنی نسل‌های جوان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای گفت: پیوندهای خواهرشهری افزون بر این که آشنایی ملت‌ها با پیشینه و فرصت‌های یکدیگر را فراهم می‌کند، به پدیدآوری سرمایه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام فخاری در بازدید از نمایشگاه آثار موزه لوور در تهران با ابراز خرسندی از فراهم بودن امکانات برای بازدید نابینایان از آثار این نمایشگاه، این اقدام را امری مهم در راستای بهره‌مندی عادلانه‌ی شهروندان توان‌یاب دانست و گفت: در طول بازدید از این مجموعه متوجه شدم نابینایان امکان دست زدن به آثار شبیه‌سازی‌شده را دارند و جهت تسهیل بازدید آنان توضیحات نیز به خط بریل نوشته شده است. افزون بر این رایانه برای این عزیزان تعبیه شده که می‌توانند اطلاعات مربوط به هر اثر را به راحتی از طریق صوت دریافت کنند.

او همچنین با اشاره به مشکلات پرشمار معلولان و توان‌یابان در سطح شهر تاکید کرد: معلولان و توان‌یابان به‌عنوان  شهروندان این شهر باید از حقوق، فرصت‌ها و فضاهای شهروندی برخوردار باشند. نادیده گرفتن بخشی از جامعه در برنامه‌ریزی و معماری شهر، مصداق واقعی تبعیض است. امکانات شهر باید به صورت برابر در اختیار تمام گروه‌های شهروندی قرار گیرد. هرچند که می‌دانیم اینطور نیست و متاسفانه گروهی از این عزیزان در آگاهی و دسترسی بازدید از همین مجموعه مشکل داشته‌اند. باید با تلاش هرچه بیشتر به سمتی برویم که همه بتوانند از امکانات شهر زندگیشان استفاده کنند.

فخاری همچنین با اشاره به لزوم روابط با شهرهای خواهر خوانده ادامه داد: پاریس یکی از شهرهای خواهر خوانده تهران است و روابط فرهنگی از این دست با شهرهای خواهرخوانده ازجمله فرصت‌های متقابل شهری است و می‌تواند باعث تحکیم هرچه بیشتر این قرارداد شود.

این عضو شورای شهر  برپایی نمایشگاه برخی آثار لوور در تهران را  تدبیری ارزنده برای پیوند فرهنگ کشورها دانست و  گفت تدارک برنامه‌هایی از این دست تاثیر مثبتی بر آگاهی‌های تمدنی و فرهنگی نسل‌های جوان هر دو شهر خواهد داشت.

رییس شورای استان تهران در انتها با اشاره به صحبت‌های انجام شده با رییس مجمع جهانی شهرهای اسلامی افزود: پیشنهاد شد برای تنظیم خواهرخواندگی دیگر شهرهای استان هم ارزیابی لازم انجام  شود تا بتوانیم برای دیگر شهرهای استان تهران هم خواهرخوانده شناسایی کنیم. پیوندهای خواهرشهری افزون بر این که آشنایی ملت‌ها با پیشینه و فرصت‌های یکدیگر را فراهم می‌کند، به پدیدآوری سرمایه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند.

کد N1858464

وبگردی