آفتاب

واکنش جالب مسوولان تیم بانوان به پس گرفته شدن لباس بازیکنان

واکنش جالب مسوولان تیم بانوان به پس گرفته شدن لباس بازیکنان

به گزارش ایلنا، کتایون خسرویار سرمربی تیم ملی فوتبال دختران جوان در این مورد حرف‌های جالبی دارد: «به خاطر اینکه بازیکنان زیادی به تیم ملی جوانان می‌آیند و می‌روند، فدراسیون برای تهیه لباس خیلی هزینه می‌کند. پس نمی‌شود بازیکن لباس را با خود به شهرش ببرد و آن را به دوستان و سایر نزدیکانش بدهد چون وقتی دوباره به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود لباس جدید می‌خواهد و این به معنی هزینه اضافه برای فدراسیون فوتبال است. اشتباهی که بازیکنان داشتند این بود که گفتند لباس را به افراد دیگر می‌دهند در صورتی که چنین نیست و لباس‌ها برای خودشان است. بارها پیش آمده که لباس را به بازیکنان دادیم و از آنها خواستیم با همین لباس‌ها و وسایل به اردوی بعدی بیایند اما آنها را گم کردند یا به کسی داده‌اند. پس بهتر است لباس‌ها را نگه داریم تا هم هزینه اضافی برای فدراسیون نداشته باشد و هم لباس‌ها شسته و در اردوی بعد دوباره به بازیکنان تحویل داده شود.»

 سارا عسکری مدیر رسانه‌ای تیم ملی دختران توضیحات بیشتری در این مورد دارد: «هر دو یا سه هفته یک بار اردوی تیم ملی جوانان بانوان برگزار می‌شود و تهیه دوباره لباس در هر اردو هزینه‌های زیادی را برای فدراسیون فوتبال دارد. بازیکنان علاوه بر لباس بازی، یک لباس هتلی هم دارند که همیشه بعد از انجام مسابقات و اردوها به خودشان تحویل داده می‌شود. این موضوع که عنوان شده لباس یک بازیکن به بازیکن دیگر داده می‌شود اصلا امکان ندارد. سایز و اندازه بازیکنان با هم فرق می‌کند. لباس‌ها در اختیار مرکز ملی فوتبال است که بعد از بازی‌ها آنها را از بازیکنان می‌گیرند و بعد از شست‌وشو در بسته‌بندی مخصوص در اختیار آن تیم قرار می‌دهند. در فدراسیون‌ها و تیم‌های کشورهای دیگر هم این قانون وجود دارد، هر تیم ملی که تشکیل می‌شود بعد از اردوها و مسابقات لباس بازیکنانش را تحویل می‌گیرند و این کار مختص فدراسیون ایران نیست. نمونه بارز این موضوع چین بود که از هشتم فروردین در ایران اردوگاه زدند و بعد از دو مسابقه دوستانه با تیم ملی فوتسال کشورمان زمانی که بازیکنان ایران می‌خواستند لباس‌های آنها را یادگاری بگیرند، گفتند فقط همین یک دست لباس را دارند و باید آنها را برگردانند.»

 نکته جالب این است که منتشر شدن بحث لباس‌های تیم ملی فوتبال دختران از سوی روابط عمومی فدراسیون فوتبال شیطنت تلقی شده: «خانم حمیدی که مصاحبه‌اش پخش شد سال‌ها در لیگ و تیم ملی بازی کرده، در آن مصاحبه هم حرف او این بود که از وقتی فوتبال بازی می‌کردم و عضو تیم ملی بودم این سیاست فدراسیون بوده اما قسمتی از صحبت او حذف شده و فقط بخش «سیاست فدراسیون است» پخش شده. همچنین بازیکن معترض در اردویی که قبل از مسابقات سوچی روسیه برگزار شد، حضور داشت اما کادر تیم ملی احساس کرد که بازیکن دیگر از نظر فنی بهتر است و اسم این بازیکن از تیم خط خورد.»

کد N1858379

وبگردی