آفتاب

واگذاری تدوین شاخص‌های توسعه اجتماعی استان‌های کشور به جهاد دانشگاهی مرکزی

واگذاری تدوین شاخص‌های توسعه اجتماعی استان‌های کشور به جهاد دانشگاهی مرکزی

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه تدوین شاخص‌های توسعه اجتماعی استان‌های کشور به جهاد دانشگاهی استان مرکزی واگذار شده است، افزود: در حوزه اجتماعی، اقتصادی، کالبد شهری و مباحث عمرانی اقدامات منحصر به فردی توسط جهاد دانشگاهی در استان انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید جعفر نظام‌دوست اظهار کرد: جهاد دانشگاهی شاخصه‌های مختلفی دارد و بر اساس تنوع کاری خود مرکز علمی و پژوهشی منحصر به فردی در کشور و خاصه استان مرکزی به شمار می‌رود که در مقایسه با دیگر مراکز علمی و پژوهشی روند رو به رشد و عملکرد رو به جلویی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی، اقتصادی، کالبد شهری و مباحث عمرانی اقدامات منحصر به فردی توسط جهاد دانشگاهی در استان انجام گرفته است، افزود: طرح‌های مختلف اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، طلاق و همچنین مباحث اقتصادی همچون تدوین سند توسعه اشتغال و سند فرش استان و اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان توسط این مجموعه علمی و پژوهشی انجام شده است و در پی تاسیس پژوهشکده توسعه پایدار منطقه‌ای در استان هستیم که اولین پژوهشکده استان محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به ابعاد متنوع و وسیع کاری جهاد دانشگاهی در استان مرکزی، حیطه‌های کاری این مجموعه را در حوزه فرهنگی، رسانه‌ای، افکارسنجی، انتشارات، فعالیت‌های قرآنی، پژوهشی، آموزشی، درمانی و ...  دانست و گفت: به نظر می‌رسد مجموعه‌ای با چنین وسعت و تنوع کاری در کشور  و استان مانند نداشته باشد و بر همین اساس در اکثر جلسات مهم استانی حضوری فعال و موثر صورت می‌گیرد.

نظام‌دوست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با وجود این چنین تنوع و وسعت کاری در حوزه منابع مالی در بیش از 90 درصد هزینه‌ها خودگردان است و ردیف خاص استانی ندارد و تمام فعالیت‌های آن بر اساس درآمد مجموعه انجام می‌گیرد، تصریح کرد: طرح‌های مهم و موثری توسط جهاد دانشگاهی با همکاری دفتر اجتماعی استانداری در حال انجام است و تمام محورهای طرح شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی به صورت مشروح توسط تیم اجتماعی و گروه‌ پژوهشی جهاد در حال بررسی است.

وی افزود: علاوه بر اجرای طرح‌های مطالعاتی مهم استان برای اولین بار در استان مرکزی طرح پژوهش ملی به جهاد دانشگاهی محول شده است و در رقابت با دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تهران پروپوزال جهاد دانشگاهی استان مرکزی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پذیرفته شد و تدوین شاخص‌های توسعه اجتماعی استان‌های کشور به جهاد دانشگاهی استان مرکزی واگذار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی یکی از مهمترین فعالیت‌های این مجموعه را فعالیت مرکز فوق تخصص درمان ناباروری جهاد دانست و با اشاره به بالا بودن نرخ ناباروری استان مرکزی نسبت به میانگین کشور بیان کرد: این مرکز تماما توسط منابع مالی جهاد دانشگاهی تاسیس و تجهیز شده است و هر ساله روند توسعه فعالیت‌ها و خدمات مرکز انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه جهاد دانشگاهی نیروی انسانی است که جهادی، مخلصانه و از روی عشق کار می‌کنند، اظهار کرد: جهادگران استان مرکزی با هدف انجام کار خوب و موثر فعالیت دارند و با حداقل امکانات جهت بهره‌برداری‌های حداکثری تلاش می‌کنند.

نظام‌دوست تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در کل کشور تلاش خود را در زمینه کادرسازی و تربیت مدیران موفق متمرکز کرده است و امروز جهادگران بسیاری را می‌توان در سطح کشور یافت که در مدارج و جایگاه‌های بسیار بالا و موثر کشور خدمت‌رسانی و فعالیت دارند.

انتهای پیام

کد N1858028

وبگردی