آفتاب

اولین گردهمایی دبیران اجرائی خانه‌های کارگر سراسر کشور در سال 97 برگزار شد

اولین گردهمایی دبیران اجرائی خانه‌های کارگر سراسر کشور در سال 97 برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اولین جلسه گردهمائی دبیران اجرائی و مسئولین امور اعضا و آموزش خانه‌های کارگر سراسر کشور در سال 97، حسن صادقی (معاون دبیر کل خانه کارگر)، علی ابوالحسنی (مدیر امور مالی خانه کارگر) و پرویز نصیری (مسئول امور اعضا و آموزش خانه‌های کارگر سراسر کشور) به ایراد سخنرانی پرداختند.

حسن صادقی، سخنران اول جلسه بود که به طرح نکاتی پیرامون برنامه‌های هفته و روز کارگر در تهران و سایر استان‌ها پرداخت. وی اظهار داشت: بعضی استان‌ها به‌دلیل مسائل خاص آن استان، شاید نتوانند هفته کارگر را به شکل عمومی که در تهران و یا دیگر استان‌ها برگزار می‌شود، برپا کنند. اما تمام دبیران اجرائی خانه کارگر مکلف به گرامیداشت این هفته و به‌خصوص روز کارگر نه لزوما در یک فضای عمومی، بلکه در یک فضای عمومی بسته‌تر مثل یک سالن هستند. همه باید بتوانند با همکاری نهادهای امنیتی و اجرائی رسمی راهپیمایی روز کارگر را برگزار کنند. خانه کارگر به‌عنوان محور تشکیلات کارگری، باید دعوت‌کننده برای گردهمایی روز کارگر باشد. عنوان دبیران اجرائی خانه کارگر در حین برگزاری برنامه، در پوسترها و اعلان‌های عمومی باید رئیس ستاد هفته کارگر اعلام شود.

وی گفت: با ائمه جمعه دیدار داشته‌باشید. با کارگران پیمانی و قراردادی گردهمایی گذاشته، معضلات آنها را بشنوید. با اداره کار هماهنگ باشید. توصیه می‌شود دبیران اجرائی از سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه برای طرح مطالبات کارگران و همچنین حمایت از کالای ایرانی استفاده کنند چراکه بسیار موثر است. برای انجام ورزش‌های همگانی کارگران با فدراسیون‌های ورزشی استانی هماهنگ باشید. روز مخصوص زنان کارگر را جدی بگیرید. از زنان کارگر تجلیل کرده، به آنها هدیه بدهید. در روز تشکل‌های کارگری با سایر تشکل‌ها برای راهپیمایی روز کارگر هماهنگی کرده و تقسیم کار کنید. پیشنهاد می‌شود از فعالان و اعضای سابق کارگری استا‌ن‌ها با اعطای هدایایی تجلیل شود.

وی تاکید کرد: برای روز کارگر برنامه راهپیمایی داریم. روز جهانی کارگر، روز سر دادن شعارهای در حمایت از حقوق و مطالبات معوقه کارگران است. در این روز باید به وزارت بهداشت که در منابع و پس‌اندازهای کارگران دارد دست می‌برد، پرخاش کرد. وزارت بهداشت، سازمان تامین‌اجتماعی را متهم به ناکارآمدی می‌کند. در صورتی که، خود این وزارت‌خانه و وزیر ناکارآمد هستند. اکنون نگاه پول پرستانه و اقتصادی به حوزه درمان در همه جای دنیا مطرود است. منشا مشکلات و ناکارآمدی در حوزه درمان که از قبل بوده و امروز بیشتر شده، شخص وزیر بهداشت است. روز جهانی کارگر، باید انگشت را به‌سمت وزیر بهداشت بگیرید. پیشنهاد من این است که راهپیمایی روز کارگر در تهران و سایر استان‌ها به‌طرف وزارت بهداشت و سازمان‌های استانی آن باشد و با اعتراض در مقابل آنها، مطالبه‌گری کنیم.

صادقی در پایان و با تشکر از خدمات مهندس ابوالحسنی، مدیر امور مالی خانه کارگر، گفت: اگر رصد کردن امور مالی نباشد، مشکلاتی پیش می‌آید که به حیثیت این تشکل ضربه خواهد زد. در تشکیل مرکز، نگاه بخشی‌نگری وجود ندارد. توفیق اعضا و سایر تشکل‌های خانه کارگر، توفیق کل تشکل است.

علی ابوالحسنی سخنران دوم نشست بود. وی در سخنرانی خود به گزارش امور و تصمیمات مالی خانه کارگر پرداخت و گفت: در سال پیش‌رو بنا داریم در حق عضویت‌ها تغییراتی ایجاد کنیم که باعث بالا رفتن و کارآمدتر شدن هزینه‌های شعب خانه کارگر بشود. همچنین خدمات آموزشی‌مان را تلاش داریم توسعه دهیم. ما در برنامه‌ریزی‌هایمان همیشه تلاش داریم منافع تشکیلات سراسری را درنظر بگیریم و منافع تشکیلات مرکز را اولویت نبخشیم.    

سخنران سوم نشست، پرویز نصیری (مسئول امور اعضا و آموزش خانه‌های کارگر سراسر کشور) بود. وی با بررسی آمارهای عضویت سال گذشته خانه کارگر گفت: در سال گذشته، تعداد عضویت‌های جدید خانه کارگر در قیاس با تمدید عضویت اعضای قدیمی، کم بوده‌است. با درنظر گرفتن این نکته که ما بدون بودجه دولتی کار آموزشی انجام می‌دهیم، در دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی‌ای که شعب سرتاسر کشور خانه کارگر برگزار کرده‌اند، عملکرد خوبی داشته‌ایم. اساسا آموزش‌های کوتاه‌مدت بزرگ‌ترین جاذبه خدماتی کشور است.

وی افزود: در سال جدید، تلاش می‌کنیم سهم تمدید مجدد عضویت را بالا ببریم. در این راستا، باید به اعضا بقبولانیم علاوه بر جاذبه‌های خدماتی در زمینه آموزش، باید مطالبات صنفی‌شان را با عضویت مجدد شناسایی و پیگیری کنند. دبیران اجرائی نیز باید با اعضا در تماس باشند و با فراخوانی و دعوت، آمار تمدیدها را بالا ببرند.

نصیری در پایان صحبت‌هایش به نحوه توزیع استراحتگاه‌های خانه کارگر و بیمه‌های تکمیلی کشوری پرداخت.                         

کد N1857804

وبگردی