آفتاب

یک عضو سابق مجلس ملی فرانسه: برای دیپلماسی فرانسه منطقی‌تر است که ایران را فراموش نکند

یک عضو سابق مجلس ملی فرانسه: برای دیپلماسی فرانسه منطقی‌تر است که ایران را فراموش نکند

یک عضو سابق مجلس ملی فرانسه در پی سفر ولیعهد عربستان به این کشور در توئیتر خود نوشت که برای دیپلماسی فرانسه منطقی‌تر خواهد بود که ایران را فراموش نکند.

به گزارش ایسنا، نیکلا دویک عضو سابق مجلس ملی و حزب جمهوری‌خواه فرانسه در حساب توئیتری خود با اشاره به سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به این کشور نوشت:

«محمد بن سلمان در فرانسه؛  کشوری بدون قانون اساسی، جنگ نسل کشی در یمن، حمایت از اسلام گرایان در سوریه، بد دهانی علیه ایران،  رئیس جمهور ماکرون می‌خواهد در عربستان جای انگلوساکسون‌هایی را بگیرد که بذر هرج و مرج و مرگ را در منطقه می افشانند.«

«دیدار محمد بن سلمان با ماکرون در فرانسه؛ فرد متکبر عربستان سعودی که با جنگی ویرانگر، از سر نابودی یکی از ارکان تمدن برپا خسته است. رفتار متکبرانه رئیس جمهور فرانسه که می‌خواهد جای آمریکایی ها در منطقه را بعد از به وجود آوردن ویرانی‌های  گسترده در عراق و سوریه بگیرد».

«محمد بن سلمان در فرانسه ؛ 41 سال می شود که ایران منتظر سفر یک رئیس جمهور از فرانسه است، جمعیت هشتاد میلیون نفری در ایران و جمعیت 28 میلیون نفری در عربستان سعودی،  کشوری با سه هزار سال تمدن و کشوری که در سال 1932 بوجود آمده است... برای دیپلماسی ما منطقی‌تر خواهد بود که ایران را فراموش نکند!«

انتهای پیام

کد N1857418

وبگردی