آفتاب

دیپلماسی اورژانسی در آلمان

دیپلماسی اورژانسی در آلمان

به گزارش ایلنا، در این سفر  صادقی رییس مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و آقای خانکه قائم‌مقام سازمان اورژانس در مدیریت بحران، پیر حسین کولیوند  را همراهی می نمایند.

در راستای این سفر امروز سه شنبه ۲۱ فروردین، وی جلسه ای با معاون پارلمان وزیر بهداشت و عضو پارلمان المان، توماس گب هارت و مشاورانش و با حضور ماجدی سفیر ایران در آلمان برگزار کردند.

این جلسه در محل وزارت بهداشت کشور آلمان در شهر برلین برگزار شد که از محورهای مورد بحث در این جلسه  توسعه روابط دو کشور در حوزه خدمات اورژانس و مدیریت خطر بلایا(بحران)، راه اندازی مرکز دیسپچ مشترک بین مراکز امدادی کشور، کاهش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی بود.

در این جلسه پیشنهادات تیم ایرانی به سرپرستی پیرحسین کولیوند به شرح ذیل مورد بررسی و در نهایت توافق قرار گرفت:

• راه‌اندازی یک مرکز بین المللی آموزشی و تحقیقاتی به منظور اشتراک و انتقال تجارب در حوزه فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث غیر مترقبه که در شروع 3 پروژه اصلی را هدایت خواهد کرد:

1. کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی: انجام مطالعه پایلوت با مشارکت متخصصین آلمانی در اصفهان

2. راه‌اندازی دیسپچ مشترک بین سازمان های امدادی با مشارکت مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

3. توسعه مدیریت حوادث غیر مترقبه

در راستای توافقات انجام شده

 همچنین مقرر شد به منظور آشنایی با سیستم آموزشی اورژانس و مدیریت حوادث آلمان در اولین قدم دنبال تایید مقام محترم وزارت گروهی از متخصصان به آلمان اعزام و در ادامه اولین مرکز بین‌المللی آموزشی و تحقیقاتی مشترک در راستای توافقات انجام شده در ایران راه اندازی شود.

کد N1857179

وبگردی