آفتاب

اجرایی شدن تفاهمنامه آمبودزمانی ایران و روسیه

اجرایی شدن تفاهمنامه آمبودزمانی ایران و روسیه

به گزارش ایلنا، بر اساس توافق به عمل آمده در ۱۶ آذر سال ۱۳۹۶ (مطابق با ۷ دسامبر سال ۲۰۱۷) بین سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان آمبودزمان (نهاد مسئول بررسی شکایات اشخاص حقیقی از اقدامات دستگاه‌‌‌‌های دولتی) و آمبودزمان حقوق بشر فدراسیون روسیه یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور در زمینه حفاظت از حقوق شهروندی منعقد گردید. 

در چارچوب یادداشت تفاهم مذکور، اتباع دو کشور در صورت کشف تخلفات از سوی دستگاه‌‌‌های دولتی کشور مقابل، علاوه بر ارسال درخواست به مراجع انتظامی و قضایی، می‌‌توانند به آمبودزمان کشور مقابل نیز مراجعه کنند. 

اتباع ایرانی مقیم فدراسیون روسیه در صورت مواجه شدن با نقض حقوق خود در دستگاه‌‌‌های دولتی روسیه می‌‌توانند به دفتر آمبودزمان حقوق بشر فدراسیون روسیه واقع در مسکو، خیابان میسنیتسکایا، شماره ۴۷ مراجعه نمایند یا از طریق پست الکترونیکی به آدرس‌‌‌های: [email protected] و [email protected] شکایات خود را ارایه دهند و رونوشت آن را به سازمان بازرسی کل کشور به آدرس پست الکترونیکی: international@۱۳۶.ir ارسال کنند. 

به منظور تسریع در روند بررسی، درخواست به زبان روسی یا انگلیسی ارسال شد. ترجمه از زبان فارسی توسط کارکنان سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران انجام می‌‌گیرد.

کد N1857145

وبگردی