آفتاب

شرایط سوریه، هماهنگی نزدیک‌تر تهران و مسکو را الزامی می‌‌‌کند

شرایط سوریه، هماهنگی نزدیک‌تر تهران و مسکو را الزامی می‌‌‌کند

به گزارش ایلنا، الکساندر لاورنتیف در دیدار با دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی با اشاره به تغییر مستمر موقعیت در سوریه گفت: در این موقعیت‌‌‌های متغیر، مسائل مثبت و نیز نگران‌‌‌کننده‌‌‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه اخیرا روسای جمهور دو کشور در آنکارا دیداری داشتند که از این دیدار زمان کمی گذشته اما در این فاصله مسایلی رخ داده است که باید مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: امروز دیداری یک ساعت و نیمه با آقای شمخانی داشتم که در آن جزییات تحولات سوریه بررسی و تبادل نظر شد.

[div data-autoplay='false' data-flowplayer-instance-id='0' data-ratio='0.56'] نماینده ویژه پوتین با بیان اینکه در دیدار امروز باید بیشتر بر مسایل سیاسی تمرکز داشته باشیم و این کار نیازمند کار فشرده مسکو، تهران، دمشق و حتی ترکیه در قالب آستانه است، تصریح کرد: ما نیازمند فهم مشترک در قبال مسائل هستیم تا بتوانیم بر اساس آن شرایط را بررسی کنیم.
 
حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی نیز در دیدار نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، روابط ایران و روسیه را در بالاترین سطح در حال پیگیری دانست و با اشاره به تحولات سریع در منطقه به ویژه سوریه، هماهنگی بیشتر ایران و روسیه را الزامی دانست و گفت: منطقه به ویژه سوریه دستخوش تحولات پی در پی است و شرایط موجود، هماهنگی نزدیک‌تر تهران - مسکو را الزامی می‌‌‌کند.

 در این دیدار، حمله اخیر صهیونیست‌‌‌ها به پایگاه نظامی تی‌فور، تهدید اخیر امریکایی‌‌‌‌ها مبنی بر مداخله نظامی در امور سوریه و بررسی تفاهمات اخیر روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در نشست آنکارا، مورد بررسی قرار گرفتند.  

الکساندر لاورنتیف، پیش از دیدار با جابری انصاری با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد N1857106

وبگردی