آفتاب

آغاز همکاری‌ دانشگاه‌های «فردوسی مشهد» و «پراگ جمهوری چک»

آغاز همکاری‌ دانشگاه‌های «فردوسی مشهد» و «پراگ جمهوری چک»

روسای دانشگاه‌های فردوسی مشهد و پراگ جمهوری چک تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد امروز در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه پراگ جمهوری چک و ارتباط با دانشگاه های معتبر کشورهای اروپایی از جمله دانشگاه پراگ جمهوری چک را در راستای گسترش دیپلماسی علمی دانشگاه فردوشی مشهد دانست. 

وی، هدف از امضای تفاهم نامه با دانشگاه‌های مختلف جهان را بهره‌وری اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه از ظرفیت‌های این تفاهم نامه‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که طرفین بتوانند مفاد این تفاهم نامه‌ها را به مرحله اجرا برسانند.

دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز درباره امضای این تفاهم نامه اظهار کرد:  این تفاهم نامه شامل بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی و علمی است که می‌توانً بندهای تبادل دانشجو، انجام پژوهش‌های مشترک و تبادل اطلاعات علمی آن را اجرایی کرد.

وی، دانشگاه پراگ را از دانشگاه‌های قدیمی و معتبر کشور چک معرفی کرد که دارای 110 سال قدمت و رتبه جهانی میان 800 تا 1000 است.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: کلیه تفاهم نامه های دانشگاه فردوسی به اطلاع اعضا هیئت علمی این دانشگاه خواهد رسید و همراه با تصویر تفاهم نامه مواردی شامل رده جهانی دانشگاه، وبگاه، زمینه های مورد علاقه همکاری‌های مشترک، نشانی دانشکده‌ها و گروه ها و روابط عمومی دانشگاه طرف مقابل نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1857089

وبگردی